وزارت خارجه از هشت مارچ “روز جهانی همبستگی زنان” تجلیل کرد

انجمن زنان دیپلومات افغان، از هشت مارچ روز جهانی همبستگی زنان، بعد از ظهر امروزشنبه (۲۱ حوت) در وزارت امور خارجه تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این محفل با اشتراک “حکمت خلیل کرزی” معین سیاسی وزارت امور خارجه، نمایندگان شورای ملی و مقامات دیگر دولتی برگزار شد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه روی نقش مهم و حیاتی زنان صحبت نموده گفت: زنان به عنوان نیروی فعال جامعه در ادوار و مقاطع مختلف تاریخ دوشادوش مردان در پیشبرد امور اجتماعی و سیاسی جامعه سهم فعال داشته است.

وی زنان افغان را قربانیان اصلی جنگ ها و نابسامانی ها خوانده بیان نمود که این مسوولیت زنان تحصیلکرده است تا فریاد زنان بی سواد و کم سواد قریه و قصبات را که به حقوق خود دسترسی ندارند، بلند نموده و به گوش مسوولین برسانند.

وی حضور پنج زن افغان را به عنوان سفرای جمهوری اسلامی افغانستان در بیرون از کشورگام مثبت دانسته، تعهد نمود تا جایگاه زنان کارمند وزارت امور خارجه را با همآهنگی رهبری وزارت امور خارجه، بیشتر ارتقا بخشد.

در ادامه این نشست، پیام تصویری “رولا غنی” خانم رئیس جمهورغنی نشرشد.

وی در این پیام تصویری وضعیت فعلی افغانستان را برای زنان تشویش کننده خوانده و گفت: در شرایط فعلی کشور، گذشته از عوامل خارجی یک عده عناصری دیگری وجود دارد که به تعصبات زبانی، قومی، مذهبی و به پاشیدگی مردم افغانستان دامن می زنند.

وی افزود زنان افغانستان تحمل این نوع فعالیت ها را نداشته و نمی خواهند که منافع ملی کشور فدای منافع شخصی گردد.

رولاغنی، زنان را معماران اصلی جامعه سالم خوانده و از تمام مردم افغانستان خاصتاً زنان افغان خواست تا از خونریزی ها و دشمنی ها جلوگیری کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *