وزارت خارجه، شارژدافیر سفارت پاکستان درکابل را احضارکرد

وزارت امورخارجه افغانستان، شارژدافیر سفارت پاکستان مقیم کابل را جهت رساندن نگرانی خود به مقامات آن کشور در وزارت امورخارجه احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در تازه ترین مورد مقامات امنیتی پاکستان، موتر حامل کارمندان کنسولگری افغانستان را در پشاورپاکستان توقف داده و بررسی کرده است.

در همین حال وزارت امورخارجه افغانستان، سید معظم شارژدافیر سفارت پاکستان مقیم کابل احضار کرد و مراتب اعتراض شدید و نگرانی عمیق خود را در مورد توقف و بازرسی موتر حامل دیپوماتیک و جنرال کنسولگری افغانستان مقیم پشاور را به وی ابلاغ کرد.

وزارت خارجه افغانستان این رفتار توسط پاکستانی ها را رفتار زشت خلاف عرف دیپلوماتیک، مفاد مندرج کنواسیون و یانا و حسن همجواری دانست و خواهان تحقیق و بررسی جدی این موضوع و اطلاع نتیجه هرچه عاجل آن به حکومت افغانستان شد.

وزارت امورخارجه کشورمان همچنان خاطرنشان کرده است که چنین رفتار بالای روابط دوستانه بین دو کشور افغانستان و پاکستان تاثیر منفی گذاشته و در آینده از چنین اعمال توهین آمیز باید جدا جلوگیری به عمل آید.

با این حال شارژدافیر سفارت پاکستان مقیم کابل وعده داد تا نگرانی و خواست وزارت امور خارجه افغانستان را به مقامات و مراجع مسئول اسلام آباد خواهد رساند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *