وزارت حج و اوقاف خواهان رسیده گی به لت و کوب سرپرست این نهاد شد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف از رئیس جمهور خواست که به موضوع لت و کوب سرپرست این نهاد در مسجد ارگ ریاست جمهوری شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مولوی عبدالحکیم منیب، سرپرست وزارت حج و اوقاف، روز گذشته در جریان نماز جمعه در مسجد ارگ ریاست جمهوری از سوی مولوی تره خیل و اعضای خانواده اش لت و کوب شد.

در خبرنامه این وزارت آمده که «سرپرست وزارت از سوی مولوی تره خیل، شاه وزیر، حاجی خان تره خیل، داد الله و دو عضو دیگر خانواده او توهین و تحقیر شده و پس از این برخورد فزیکی انجام نموده اند».

به نقل از خبرنامه این رویداد در مسجد ارگ ریاست جمهوری و بعد از ادای نماز جمعه از سوی شش تن از اعضای خانواده مولوی تره خیل رخداده است.

وزارت گفته است که این زورگویان پیش از این حادثه چند بار با استفاده از سلاح و زور تلاش داشتند که وزیر ارشاد، حج و اوقاف را تهدید کند و خواسته های نامشروع و غیر قانونی شان را بالای او بپذیرند.

هرچند که وضاحت کامل از خواست خانواده مولوی تره خیل نشده؛ اما گفته شده است که رهبری وزارت با مفسدین، غاصبین و زورگویان مبارزه جدی را شروع کرده است.

به همین اساس، وزارت ارشاد، حج و اوقاف ضمن محکوم کردن این توهین، خواهان جزای قانونی برای عاملین آن شده و از رئیس جمهور خواسته است که این حادثه را شکل جدی تحقیق کند.

منبع گفته است که برخی از افراد با استفاده از سلاح شخصی، به زور از مقامات دولتی باج میگرند و باعث تاخیر و تعویق کارهای وزارت میشوند.

مولوی تره خیل که پیش از این، نماینده مردم در مجلس نماینده گان بود، بارها به زورگویی و لت و کوب افراد از جمله پولیس متهم شده است و یکی از حامیان رئیس جمهور غنی در انتخابات پیشرو است، باید دید که واکنش ارگ به اقدام تازه وی و فامیلش چه خواهد بود؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *