وزارت تحصیلات عالی در تلاش اعلام نتایج کانکور۱۳۹۳

مقام های وزارت تحصیلات عالی افغانستان می گویند که این وزارت در تلاش است که نتایج آزمون کانکور۱۳۹۳ را در جریان هفته جاری اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفته که به دلیل زیاد بودن شمار داوطلبان کانکور امسال و زمانگیر بودن بررسی نمره‌ها، اعلام نتایج کانکور سال جاری به تاخیر افتاده است.

عظیم نور بخش گفت: “وزارت تحصیلات عالی تلاش دارد تا هر چه زود تر نتایج لیست شرکت کنندگان کانکور روزانه سال ۱۳۹۳ را اعلام کند.”

آقای نور بخش به بخدی گفت که این پروسه زمان‌ گیراست، اما وزارت تحصیلات عالی و به ‌ویژه ریاست امتحانات تلاش دارد تا پس از آماده شدن نتایج، آن را اعلام کند.

او می گوید تلاش ها برای اعلام نتایج هر چه زودتر شاملان کانکور و پایان یافتن انتظار آنان به شدت ادامه دارد.

اما به گفته او، از اینکه در این پروسه مجموعاً بیشتر از۲۶۱ هزار تن شامل اند، مراحل چک، تطبیق و سکورینگ آن نیز زمانگیر شده است.

در امتحانات کانکور امسال، بیش از دو صد و شصت و یک هزار نفر از فارغان صنف دوازدهم از سراسر کشور جهت راه یابی به موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی کشور اشتراک داشتند.

 از سویی هم، شماری از جوانانی که در امتحانات کانکور امسال شرکت کرده‌ اند در این روزها منتظر اعلام نتایج این امتحانات هستند.

این جوانان از تاخیر در اعلام نتایج امتحانات کانکور انتقاد کرده می ‌گویند که با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز سال جدید تعلیمی و تحصیلی، هنوز نتایج‌ شان اعلام نشده است.

در همین حال، عظیم نور بخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی می گوید که نتایج امتحان کانکور پس از انجام ارزیابی های دقیق به زودی اعلام می گردد.

او تاکید کرد که روی نتایج کانکور کار به شدت ادامه دارد تا هرچه زود تر نتایج اعلام شود.

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی اظهار امیدواری کرد که در هفته های جاری نتایج کانکور اعلام خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *