وزارت امور داخله گزارش وال استریت ژورنال را رد کرد

وزارت امور داخله افغانستان گزارش روزنامه “وال استریت ژورنال” را که در باره عملیات ذوالفقار در ولایت هلمند منتشر کرده بود را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخیرا روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال گزارشی را با استناد به نقل قول از یک شخص به نام «عبدالرازق ساروانی» که گویا فرمانده پولیس محلی در ولسوالی سنگین ولایت هملند است، منتشر کرده است.

در این گزارش عبدالرزاق مدعی شده بود ساحات که در عملیات ذولفقار توسط نیروهای امنیتی افغان پاکسازی شده بود نیروهای امنیتی آن ساحات را به زودی ترک کرده و زمینه برگشت هراس افگنان فراهم شده است.

با این حال وزارت امور داخله افغانستان، ضمن تاکید بر این که عملیات ذوالفقار یک عملیات موفق و پر دست آورد بوده است می افزاید: گزارش های منتشره در این خصوص از بی دقتی و عدم اعتبار منبع در رنج بوده و به گونه یی زحمات و تلاش های جان بازانه نیروهای امنیتی کشور در راستای مبارزه با تروریسم و دهشت افگنی را نادیده می گیرد.

وزارت امور داخله با رد گزارش یاد شده در خصوص عملیات ذوالفقارگفته است که عبدالرازق ساروانی که منبع گزارش وال استریت ژورنال قرار گرفته، از نظر این وزارت یک فرد غیر مسئول است و هیچ نوع رسمیت و مسوولیتی در ساختار تشکیلاتی پولیس افغانستان ندارد.

عملیات ذوالفقار که دو ماه پیش به هدف پاکسازی ولسوالی سنگین هلمند و مناطق اطراف آن، از وجود هراس افگنان طالب به گونه مشترک از سوی نیروهای امنیتی کشور راه اندازی گردید، یکی از عملیات های موفقیت آمیزی بود که از سوی نیروهای امنیتی کشور به گونه مستقلانه راه اندازی شد.

این عملیات با وارد آورد کردن تلفات سنگین بر دشمن و با دست آورده های زیاد و قابل ملاحظه به پایان رسید و ولسوالی سنگین از وجود هراس افگنان پاکسازی گردید.

وزارت امور داخله افزوده است که در عملیات ذوالفقار، نزدیک به پنجصد تن از هراس افگنان طالب کشته شدند و پناه گاه و مراکز اصلی و دیرینه ی آنان از سوی نیروهای امنیتی تصرف شده است.

همچنین در این عملیات صدها میل سلاح و مقدار هنگفتی مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

Author

About Author