وزارت امورداخله استفاده از سلاح های پلاستیکی را ممنوع کرد

فروش-سلاح-های-پلاستیکی-ممنون-شدوزارت امورداخله بدنبال مجروحیت بیش از صد تن توسط اسلحه پلاستیکی در روز های عید، تصمیم گرفته است تا از خرید و فروش، استعمال و حمل اسلحه پلاستیکی توسط کودکان و نوجوانان جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نهاد های صحی در کشور اعلام کردند که در روز های عید، بیش از صد تن از کودکان و نوجوانان توسط سلاح های پلاستیکی که به عنوان بازیچه از آن استفاده شده، از ناحیه چشم مجروح شده اند.

با این حال وزارت امور داخله، به دنبال اعلامیه های قبلی اش بار دیگر بر ممنوعیت استفاده از سلاح های پلاستیکی و سایر بازیچه های کودکانه که قابلیت آسیب رسانی و ایجاد مزاحمت و ترس در میان مردم را دارد، ممنوع اعلام کرد.

وزارت داخله تاکید کرد که به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی، تصمیم بر آن شده است تا از خرید و فروش، استعمال و حمل سلاح های پلاستیکی و سایر بازیچه های کودکانه که قابلیت آسیب رسانیدن و ایجاد رعب  و ترس را داشته باشد، جداً جلوگیری به عمل آورد.

نورالحق علومی وزیر امور داخله افغانستان، به تمامی نیروهای پولیس دستور داده است تا هرچه عاجل در جهت ضبط سلاح های پلاستیکی و سایر بازیچه های کودکانه که موجودیت و استعمال آن منجر به ایجاد ناامنی فزیکی و روانی در میان مردم می شود، اقدام نمایند.

به این وسیله از هموطنان عزیز نیز خواسته می شود تا با پولیس همکار بوده و در تامین امنیت خویش این نیروها را یاری رسانند.

Author

About Author