ورود سوال برانگیز نیروهای ویژه پاکستان به عربستان سعودی

گزارشهای تازه حاکی از آنست که شماری از نیروهای ویژه نظامی پاکستان سه روز قبل از آغاز تجاوز و حملات جنگنده های عربستان سعودی به یمن، وارد ریاض پایتخت عربستان سعودی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ورود شماری از نیروهای ارتش پاکستان به عربستان سعودی برای خیلی از کشورها سوال برانگیز شده اما هدف از ورود این نیروها اشتراک در رزمایش مشترک نظامی با عربستان سعودی خوانده شده است.

جنگنده های عربستان سعودی حملات وسیع هوایی از بامداد روز پنجشنبه در یمن آغاز کرده  و تاکنون ۶۰ از شهروندان یمنی در این حملات کشته شده اند.

نیروهای ارتش پاکستان روز دوشنبه هفته گذشته وارد فرودگاه منطقه‌ای “طائف”عربستان شدند و رسانه‌های سعودی مدعی شدند که این نیروها برای رزمایش مشترک دو کشور وارد این کشور شده‌اند.

خبرگزاری عربستان سعودی و دیگر رسانه‌های  عربستانی گزارش کردند که پنجمین رزمایش مشترک «صمصام» عربستان و پاکستان از ابتدای هفته آینده در طائف عربستان برگزار می‌شود اما اکنون ارتش عربستان با تمام قوا در حال حمله هوایی به یمن است.

براساس گزارشها قرار بود رزمایش مشترک نظامی پاکستان و عربستان هفته آینده در مرکز جنگ کوهستانی ملک سلمان در منطقه شمرخ در شمال منطقه الباحه برگزار شود.

هدف این رزمایش، جنگ در محیط صعب‌العبور کوهستانی و جنگ غیرکلاسیک اعلام شده بود که قرار بود نیروی هوایی سلطنتی عربستان و هواپیماهای نیروی زمینی و گارد مرزی در آن شرکت کنند.

برخی از رسانه اعلام کرده اند که پاکستان در نظر دارد تا در جنگ یمن عربستان سعودی را کمک کند اما مقام های پاکستانی تاکنون در حضور نظامی اش در جنگ یمن چیزی نگفته اند.

Author

About Author