واگذاری پایگاه نظامیان آلمانی در کندز به نیروهای افغان

دولت آلمان ده سال پس از آغاز فعالیت در کندز، پایگاه خود را در این شهر به نیروهای امنیتی کشور تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این پایگاه نظامی طی مراسمی با حضور وزیر دفاع و وزیر امور خارجه آلمان، پس از ده سال فعالیت به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده شد.

توماس دمزیر وزیر دفاع آلمان، در این مراسم گفت: کندز پایگاهی است که سربازان آلمانی در آنجا شیوه مبارزه در این کشور را آموختند، وی در ادامه ضمن اشاره به ایجاد پایگاه کندز و آغاز جنگ از این محل گفت: به همین دلیل پایگاه کندز برای همیشه خاطره ای مشترک برای ما و شما باقی خواهد ماند.

قابل ذکر است از ده سال پیش که اولین فعالیت ارتش آلمان در افغانستان آغاز شد تاکنون ۲۰ هزار سرباز آلمانی در کندز جنگیده اند.

در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ سرباز آلمانی در افغانستان مستقر هستند که ۹۰۰ نفر آنها هنوز در پایگاه کندز به سر می برند، این سربازان قرار است در چند روز آینده این پایگاه را ترک کرده و به پایگاه مزار شریف منتقل شوند.

 قرار است در آینده ارتش و پولیس افغانستان از این پایگاه استفاده کنند.

تحویل پایگاه کندز به نیروهای افغان بخشی از خروج نیروهای بین‌المللی حاضر در افغانستان می باشد که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ خاک این کشور را ترک کنند.

در حالی که گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود به این مناسبت، فعالیت های آلمان در افغانستان را تاکنون مثبت ارزیابی کرده است.

 اما امید نوری پور، کارشناس ایرانی تبار امور دفاعی از حزب سبزهای آلمان، گفتگو با روزنامه آلمانی “ولت آم زونتاگ” اعلام کرد که فعالیت نیروهای نظامی آلمان در افغانستان با شکست روبرو شده و “جنگ داخلی طولانی و خونینی” افغانستان را تهدید می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *