واکنش پاکستان به اظهارات اشرف غنی

27_xy60وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات تند روز گذشته رییس جمهوری کشورمان علیه اسلام آباد، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پاکستان همچنان خود را متعهد به حمایت از روند مذاکرات صلح افغانستان می داند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، تلویحا پاکستان را متهم به دست داشتن در حوادث تروریستی اخیر در کابل کرد و نسبت به صداقت پاکستان در حمایت از روند صلح در افغانستان ابراز تردید کرد. او در سخنانش حتی پاکستان را به قطع روابط تهدید کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه پاکستان  آمده است: پاکستان و افغانستان دو کشور برادر و همسایه هستند که از روابط و همکاری های نزدیک با یکدیگر برخوردارند.

این بیانیه می افزاید: پاکستان خود را متعهد به حفظ روابط خوب با افغانستان و همه کشورهای منطقه می داند. تروریسم دشمن مشترک پاکستان و افغانستان است و مبارزه با این پدیده شوم نیازمند همکاری میان دو کشور است.

براساس این بیانیه، پاکستان همچنان خود را به حمایت از روند مذاکرات صلح افغانستان تحت رهبری افغان ها می داند و تلاش خود را برای تسهیل این مذاکرات ادامه می دهد.

Author

About Author