واکنش پاکستان به ادعاهای کابل و واشنگتن

خبرگزاری خاورمیانه

دولت پاکستان ادعاهای اخیر کابل و واشنگتن مبنی بر پناه دادن این کشور به تروریست ها را به شدت رد کرده و اظهار داشت که این کشور خود از تروریسم متضرر شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از دو رویداد انفجاری و انتحاری در کابل و قندهار که منجر به کشته شدن شماری از افراد ملکی، امنیتی، مقام های دولتی و دیپلومات های خارجی شد، کابل و واشنگتن، اسلام آباد را متهم به پناه دهی به تروریستان کردند.

مقام های دولتی افغانستان بعد از حملات خونبار کابل و قندهار اظهار داشتند که تروریست ها مخفیگاه های امنی در مناطق قبایلی پاکستان در آن سوی مرز دارند.

به عقیده این مقام ها، تروریستان هر وقت بخواهند، آزادانه وارد افغانستان می شوند و دست به حملات تروریستی می زنند؛ و دولت اسلام آباد در کنار اینکه تروریستان را آزاد گذاشته است، با آنها مقابله نیز نمی کند.

در عین حال، وزارت امور خارجه امریکا نیز بعد از این حملات، مدعی شد که پاکستان اگرچه تا حدی در زمینه مبارزه با تروریسم پیشرفت داشته؛ اما هنوز هم مشکلات مربوط به تروریسم در این کشور وجود دارد.

این وزارت ادعا کرده است که امریکا بطور مداوم از پاکستان می خواهد که علیه «تمام گروه های تروریستی» بدون تبعیض، اقدام کند و از کمک کردن به برخی گروه های تروریستی بپرهیزد.

امریکا مدعی است که پاکستان با گروه های تروریستی نظیر «لشگر طیبه» و «شبکه حقانی» به طور جدی برخورد نمی کند.

حمله قندهار به صورت خاص به شبکه حقانی نسبت داده شد.

اما با تمام این تفاسیر، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعاهای اخیر مقامات کابل و واشنگتن را مبنی رد کره است.

نفیس زکریا، اظهار داشته است که پاکستان خود را کاملاً متعهد به تلاش برای صلح و امنیت افغانستان می داند.

به گفته وی، پاکستان خود قربانی بزرگ تروریسم است و در راه مبارزه با این پدیده، هزاران قربانی داده و خسارات مالی زیادی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که روز گذشته شماری از معترضین با حضور در نزدیکی سفارت پاکستان در کابل، این کشور را متهم به انجام فعالیت های جاسوسی و حمایت از تروریسم در افغانستان کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *