واکنش های سیاسی پس از سخنرانی سید حسن نصرالله

سخنرانی سید حسن نصر الله در جشن مقاومت و آزادی با واکنش های متفاوتی مواجه شد. برخی در اقدامی هیستیرکی پیام های

سخنرانی سید حسن نصر الله در جشن مقاومت و آزادی با واکنش های متفاوتی مواجه شد. برخی در اقدامی هیستیرکی پیام های سیاسی دبیر کل حزب الله را رد نموده، در حالی که برخی دیگری با محافظه کاری و یا با جدیت از موضع حزب الله استقبال کردند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنرانی سید نصرالله به اوضاع بحرانی لبنان خلاصه نشد، بلکه جنگی را که منطقه برای بقای خود با آن دست و پنجه نرم می کند پوشش داد.
وی اظهار داشت: «سیاست تکفیری که منطقه وجوامع اسلامی را تسخیر کرده است، سیاست دیرینه ای است که اکنون با افزایش نفوذ میدانی داعش، قتل، ذبح،  غارت و خشونت خود را به نمایش گذاشته و هر آنچه متمدن و انسانی است را زیر سؤال می برد. داعش قدرت کوچکی نیست و همچنان در حال پیشروی می باشد». همچنین ایشان به نامگذاری های دروغین سیاسی محور ارتجاع اشاره داشت که در تلاش است با نام هایی متفاوت ماهیت تروریستی گروهک های افراطی را تغییر دهد.
همزمان با تأکید سید حسن نصرالله مبنی بر ناکارآمدی سیاست بی طرفی نسبت به بحران های سیاسی در سوریه و عراق، سعد حریری در اظهاراتی غیر منتظره، با اغماض متعمدانه از نقش حزب الله در دفاع از لبنان، دولت را تنها حامی آن به شمار آورد. این واکنش پس از آن بود که دبیر کل حزب الله در اشاره به عدم ثبات مواضع شخصیات های سیاسی کشور نسبت به خطر گروه های تروریستی افزود: «برخی در جریان ۱۴ مارچ، گاه با نظام سوریه و گاه با داعش و النصره همراهی می کنند».
ایشان همچنین با خاطر نشان کردن تجاوز نظامی علیه یمن گفت: «ائتلاف علیه یمن، هیچگاه به اهداف خود دست نخواهد یافت، چرا که بایستی یمن و تمام قوای سیاسی، اجتماعی و نظامی یمن را هدف قرار دهد».
پس لرزه های سیاسی سخنرانی دبیرکل حزب الله، رسانه های عربی را بیش از پیش تحت الشعاع خود قرار داد؛ چنانکه برخی سعی در کمرنگ کردن قدرت محور مقاومت در برابر تروریسم داشته و برخی دیگر بی امان سعی در تحریف پیام های پیروزمندانه ی سید حسن نصرالله داشتند.
فصل الخطاب حزب الله در برابر ادعای برخی احزاب سیاسی –که بی طرفی را تنها راه اجتناب از بحران در کشورهای همسایه می دانند– بار دیگر تأکید کرد هنگامی که لبنان با خطر از میان رفتن وجود خود مواجه است، جایی برای بی طرفی وجود ندارد.

Author

About Author