واکنش های داخلی و خارجی در قبال فاجعه غور

تیرباران و قتل عام مردم شهر فیروز کوه، مرکز ولایت غور، واکنش رهبران داخلی و نهادهای خارجی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریستی داعش بعد از شکست در برابر نیروهای امنیتی در ولایت غور، دست به قتل عام و تیرباران شهروندان بی دفاع شهر فیروزکوه زد.

هرچند آمارها در مورد تلفات این رویداد ضد و نقیض است؛ اما بیش از ۲۰ تن از مردم بیگناه به شمول زنان و کودکان در این رویداد جان باخته اند.

این فاجعه انسانی، واکنش مقام های داخلی و نهادهای خارجی به دنبال داشت.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی با نشر خبرنامه ای، از این رویداد اظهار تاسف کرده و گفته است که گروه موسوم به داعش در ولایت غور که در واقع همان طالبان محلی گذشته هستند، در یک اقدام فجیعانه و وحشیانه شماری از باشندگان و هم وطنان بیگناه را گروگان گرفته و بعداً شهید کرده اند.

در خبرنامه ریاست اجرائیه آمده است که اکثریت شهدا از محروم ترین و مظلوم ترین طیف جامعه یعنی کارگر، دهقان و چوپان بوده اند.

به نقل از خبرنامه، این عمل جنایتکارانه نشان دهنده اوج بی رحمی، شقاوت، جنایت و غارتگری گروه های تروریستی است.

در عین حال، نماینده ‌گی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان کشتار غیر نظامیان توسط گروه‌ های هراس‌ افگن در ولایت غور را نکوهش کرد.

یوناما گفته است که در این رویداد ۲۶ تن از مردم بیگناه غور به شهادت رسیده اند که یک عمل بی ‌مفهوم و وحشیانه است.

دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان خواستار بازپرس عاملین این قضیه شده است.

در خبرنامه یوناما آمده است که قتل و گروگان ‌گیری غیر نظامیان تخطی جدی از قانون بشردوستانۀ بین‌ المللی است و تمام جناح ‌های درگیر به شمول عناصر ضد دولت باید متعهد به رعایت آن باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *