واکنش نتانیاهو به تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی، این قطعنامه را “جانبدارانه و ننگ آور” خوانده و تاکید کرد، تل‌آویو در روابط خود با سازمان ملل بازنگری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، ضمن اعلام مخالفت خود با قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه شهرک سازی‌ها مدعی شد:‌ اسرائیل هرگز به این قطعنامه پایبند نخواهد بود و به انجام هر اقدامی که در راستای منافع‌اش است، ادامه خواهد داد.

نتانیاهو در ادامه تاکید کرد:‌ اسرائیل سرمایه گذاری‌های چند میلیون دالری خود در آمریکا را به حالت تعلیق در می‌آورد.

وی در ادامه تهدید کرد:‌ تمامی کشورهایی که از این قطعنامه حمایت کردند نه به دست آمریکا بلکه از سوی اسرائیل تحریم شده و خسارات اقتصادی و سیاسی بسیاری را متحمل خواهند شد!

وی افزود: تل‌آویو سرمایه گذاری خود در  پنج موسسه وابسته به سازمان ملل را متوقف خواهد کرد.

همچنین نتانیاهو گفت: دستور دادم اقدامات دیپلماتیکی علیه کشورهایی که در تصویب این قطعنامه مشارکت داشتند، اتخاذ شود و سفرای تل‌آویو در نیوزیلند و سنگال را فوراً فراخواندم.

نخست وزیر رژیم اسرائیل با انتقاد شدید از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، وی را متهم به انجام اقدامی نادرست در سازمان ملل علیه اسرائیل کرد.

نتانیاهو در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در راستای لغو این قطعنامه تلاش کند.

ترامپ نیز با انتشار توئیتی مدعی شد: تصویب چنین قطعنامه‌ای دستیابی به توافق صلح را دشوارتر خواهد ساخت.

دولت اوباما در اقدامی غیرمنتظره به قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم اسرائیل در شورای امنیت رای ممتنع داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *