واکنش مقتدا صدر مبنی بر حمله ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی

مقتدی صدر به دولت بحرین هشدار دادمقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق با اشاره به حمله نیروهای ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی و طرفداران او خواستار برگزاری تظاهرات در حمایت از وی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای صدر تاکید کرده است که نهادهای بین المللی نباید در قبال این حملات سکوت اختیار کنند.

مقتدا صدر روز امروز دوشنبه (۲۳ قوس) با اشاره به حمله نیروهای ارتش نیجریه به شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام کرد: خطرناک ترین مسئله این است که فکر افراطی و تند داعشی به دولت ها و نهادهای رسمی و ارتش های آنها برسد.

او گفت: داعش زمانی که به ایده رسمی و دولتی تبدیل شود، بسیار خطرناک تر و بدتر از یک گروه شبه نظامی خواهد بود که دارای پوشش رسمی نیست.

وی افزود: آنچه امروز از دولت تروریست و تروریست دولتی در نیجریه روی داد، به دو لحاظ رویه و حادثه خطرناکی است.

اول اینکه، در این مسئله یک دولت به تروریسم دولتی تبدیل شده است یا دست کم با شیوه‌های آن موافق است و در این چارچوب برای کشتن اتباع اهل بیت (ع) بدون هیچ گناهی و صرفا به این علت که به خداوند تبارک و تعالی ایمان دارند و به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان (ع) عشق می ورزند، اقدام می کند.

دوم این است که حمله به طرفداران بی دفاع شیخ زکزاکی و بازداشت، تبعید یا قتل او و یارانش بدون هیچ گناهی صورت می گیرد که تنها گناه آن‌ها این بود که مخالف بودند. پس کجاست آزادی و دمکراسی؟

مقتدا صدر تاکید کرد این حمله مغایر با موازین عقلی، شرعی، قانونی و بین المللی است و هدف از آن ایجاد فتنه طایفه ای است و هر کسی که علیه مؤمنان فتنه گری کند و توبه نکند در عذاب جهنم خواهد بود.

رهبر جریان صدر عراق گفت ما در حوزه علمیه نجف اشرف از دولت نیجریه می خواهیم که مکان حضور شیخ زکزاکی را اعلام، هر چه زودتر او را آزاد، و ابعاد این حادثه را اعلام کند. ما می خواهیم که دولت نیجریه تحقیقات جدی درباره قاتلان و ظالمان حتی اگر در میان نیروهای امنیتی و دولتی باشند انجام دهد.

مقتدا صدر همچنین خواستار برگزاری تظاهرات پرشکوه پس از نماز جمعه آینده در عراق شد و از مردم این کشور خواست با به دست گرفتن تصاویر شیخ زکزاکی رهبر بزرگ آفریقا و معاون شهیدش حمایت خود را از او اعلام کنند و نباید کسی در این خصوص سستی کند.

وی همچنین از نهادهای بین المللی خواست برای جلوگیری از چنین حملات ظالمانه ای وارد عمل شوند.

Author

About Author