واکنش مسکو به طرح آموزش و تسلیح مخالفان سوری توسط امریکا وترکیه

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای توافق امریکا و ترکیه درباره آموزش و تسلیح نیروهای به اصطلاح میانه رو مخالفان سوری را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای توافق امریکا و ترکیه درباره آموزش و تسلیح نیروهای به اصطلاح میانه رو مخالفان سوری را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امریکا و ترکیه اخیرا توافقنامه ای دوجانبه برای آموزش، تجهیز و تسلیح مخالفان سوری به اصطلاح میانه رو به امضا رسانده اند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این توافقنامه، تاکید کرد: این توافق ادامه سیاستهای گذشته در قبال سوریه است و از کسانی که با خشونت خواهان رسیدن به اهداف خود در این کشور هستند، حمایت می کند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با ابراز شک و تردید درباره اهداف اعلام شده امریکا در تشکیل ائتلاف علیه داعش، اعلام کرد: طرفهای حاضر در این توافق به قربانیان جنگ در سوریه و وضعیت غیرنظامیان در این کشور توجهی نمی کنند.

خاطرنشان می شود بر اساس توافق امریکا و ترکیه چندین یگان از نیروهای مخالفان سوریه با عنوان “مخالفان میانه رو” از سوی کارشناسان امریکایی در خاک ترکیه تحت آموزش قرار خواهند گرفت. در این مرحله بر روی آموزش پنج هزار نیروی مخالف سوری توسط ۴۰۰ کارشناس امریکایی توافق شده که واشنگتن بودجه ای ۵۰۰ میلیون دالری برای آن درنظر گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *