واکنش عبدالله به اظهارات حکمتیار!

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نسبت به اظهارات تازه رهبر حزب اسلامی واکنش نشان داده و این گفته‌ها را عقده‌مندانه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله در نشست امروز (۳۰اسد) شورای وزیران، گلبدین حکمتیار را یک شخص شکست خورده دانست.

عبدالله؛ استاد ربانی و احمد شاه مسعود را شهید صلح و قهرمان ملی عنوان کرده و اظهار داشت که این افراد حافظان استقلال افغانستان بودند و تحریف تاریخ توسط چهره‌های شکست‌خورده سبب خدشه‌دار شدن قهرمانان این کشور نمی‌شود.

پیش از این نیز، شماری از مقام‌های دولتی فعلی و پیشین از جمله امرالله صالح، نسبت به اظهارات حکمتیار واکنش جدی نشان داده و وی را «کینه‌توز» خطاب کرده بودند.

واکنش عبدالله در حالی صورت می‌گیرد که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، چند روز پیش در حضور شماری از مردم ولایت بدخشان، احمد شاه مسعود، قهرمان ملی را وابسته به سازمان استخباراتی پاکستان (آی‌اس‌آی) دانسته و گفته بود که بسم‌الله محمدی وزیر پیشین دفاع ملی را در زمینه پیشنهاد رتبه جنرالی به فساد گسترده متهم است و حتی به کلینرها رتبه جنرالی داده و در حال حاضر تنها ولایت پنجشیر با ۶۰۰ جنرال، از تمام قاره اروپا، بیشتر جنرال دارد.

انتظار می‌رفت که با برگشت حکمتیار به افغانستان، روند صلح در کشور روند بهتر و مفیدتر بگیرد؛ اما برخلاف آن تقابل وی با شماری از مقام‌های دولتی این روند را بیشتر از گذشته به چالش کشیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *