واکنش صبغت‌الله مجددی به خیمه‌های تحصن در کابل

شورای احزاب جهادی و ملی افغانستان به ریاست صبغت‌الله مجددی به حوادث اخیر در کشور واکنش نشان داده و خواهان برداشته شدن خیمه‌های تحصن از نقاط مختلف کابل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حضرت صبغت‌الله مجددی، رئیس‌جمهور پیشین کشور در نشست خبری امروز (۲۱جوزا) به حوادث اخیر در کشور واکنش نشان داد.

وی به نماینده‌گی از شورای احزاب جهادی و ملی افغانستان ضمن اینکه مظاهره و راه‌پیمایی را حق هر شهروند افغانستان دانست؛ اما از معترضین خواست تا برای ایجاد سهولت در تردد پایتخت‌نشینان؛ خیمه‌های تحصن‌شان را جمع کنند.

مجددی برپایی خیمه‌های تحصن را مشکل‌آفرین دانسته و از معترضان خواست که هر چه زودتر این خیمه‌ها را جمع کرده و برای تحقق خواسته‌هایش با حکومت وارد مذاکره شوند.

از سویی هم، رئیس شورای احزاب جهادی و ملی افغانستان از حکومت خواست تا به خواسته‌های مشروع و منطقی معترضان، پاسخ مثبت داده و به آن توجه کند.

به باور مجددی، وضعیت فعلی کشور نگران‌کننده است و برای رهایی از این مشکلات می‌بایست اجماع ملی با حضور تمام جریان‌‌ها و احزاب سیاسی برگزار شود.

این در حالی است که بعد از حمله خونین چهارراهی زنبق کابل و تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت معترضین در روز جمعه؛ شماری از مردم کشور برای دادخواهی و خون‌خواهی قربانیان در بخش‌هایی از پایتخت اقدام به برپایی خیمه‌های تحصن کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *