واکنش شورای ولایتی بغلان در پیوند به سفر استاد عطا؛ رهبران حکومت به قانون اساسی پابند نیستند

شماری از اعضای شورای ولایتی بغلان در واکنش به اجازه نیافتن هواپیمای حامل استاد عطامحمد نور و باتور دوستم به سفر کندهار، این اقدام حکومت را خودکامه‌گی، خلاف ارزش های حقوق بشری و آزادی بیان می‌خوانند.

داکتر صفدر محسنی ریس شورای ولایتی بغلان طی یک کنفرانس مطبوعاتی امروز (یک‌شنبه) می‌گوید: “ممانعت رفتن والی بلخ، باتور دوستم و همراهانش در نشست کندهار از سوی حکومت، در واقع خفه نمودن صدای عدالت خواهی و نه گفتن در برابر آمدن اصلاحات در درون نظام است.”

ریس شورای ولایتی بغلان می‌گوید، عملکرد استبدادی رهبران حکومت به وضوح می‌رساند که آنان خود به قانون اساسی پابند نیستند و بر خلاف دموکراسی و آزادی بیان در حرکت استند.

شمس الحق بارکزی عضوی شورای ولایتی بغلان نیز ازین اقدام حکومت انتقاد می‌کند.

وی می‌گوید، باورهای گذشته را که در حصه ایجاد وحدت میان اقوام و پایان یافتن چالش ها، از سوی ریس جمهور غنی داشتند، حالا به نا امیدی مبدل شده است.

این عضوی شورای ولایتی بغلان می‌گوید، نشست کندهار در تأمین وحدت میان اقوام و آمدن اصلاحات در نظام تأثیرات چشم‌گیری دارد و اجازه نیافتن شماری از چهره های سیاسی شمال کشور بیانگر این است که “ریس جمهور در کشور صلح نمی-خواهد.”

آنان ضمن اینکه حمایت شان را از نشست کندهار اعلام کردند، از حکومت خواستند که بخاطر آمدن اصلاحات در نظام و ایجاد وحدت میان اقوام به اقدامات “زیان‌بار” خود خاتمه بدهد.

در عین حال بشیراحمد تیینج عضوی شورای ملی و از نزدیکان معاون اول ریاست جمهوری نیز اقدام حکومت را خلاف آزادی بیان و دموکراسی و خفه کردن صدای عدالت خواهی در کشور می‌خواند.

این درحالیست که دو روز پیش اعضای شورای ولایتی بغلان حمایت شان را از عطامحمد نور والی بلخ و ایتلاف نجات برای افغانستان اعلام نموده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *