واکنش شورای علما به ناقص‌العقل خواندن زنان

شورای علمای افغانستان به اظهارات اخیر یک ملاامام در ولایت تخار واکنش نشان داده و گفته است که مولوی عبدالبشیر از خانم‌های خود نماینده‌گی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماینده‌گان شورای علمای افغانستان امروز (۲۴حمل) در نشست خبری نسبت به گفته‌های مولوی عبدالبشیر واکنش نشان داده و به علمای پاکستان نیز چلنج دادند.

مولوی عبدالبشیر روز گذشته در اظهاراتی گفته بود که زنان ناقص‌العقل بوده و از قبرغه چپ مردان که کج است پیدا شده‌اند و به همین خاطر این طبقه مشکلات دارد.

اما مولوی محمد قاسم حلیمی، سخنگوی شورای علمای افغانستان در واکنش به این اظهارات مولوی عبدالبشیر اظهار داشت که وی هیچ رسمیتی در این شورا ندارد.

وی اظهار داشت که هرکس به مانند مولوی عبدالبشیر در مورد زنان اظهارات غیرمعقول کند، در اصل از زنان خود نماینده‌گی می‌کنند.

حلیمی تصریح کرد که زنان یک موقف شرعی، باعزت و آبرومند در اسلام دارند و شورای علما نیز از آن حمایت می‌کند.

چلنج به پاکستان

در عین حال، شورای علمای افغانستان به شدت از علمای پاکستانی به ویژه مولانا فضل الرحمان که جنگ در افغانستان را روا می‌دانند، انتقاد کرد.

سخنگوی این شورا، تمام علمای پاکستانی به غیر از فضل الرحمان را در پیوند به حرام بودن جنگ در افغانستان چلنج داده و آنها را به یک مناقشه فراخواند.

به باور شورای علمای افغانستان، مولوی فضل‌الرحمان یک شخصیت علمی و فقهی نیست و اظهاراتش نیز به دستور سازمان‌های استخباراتی بیان می‌شود.

مولوی فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای پاکستان که یکی از چهره‌های پاکستانی ضد افغانستان است، به تازه‌گی اظهاراتی در مورد جنگ و ناامنی افغانستان مطرح کرده و گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نگردند، صلح در این کشور تامین نمی‌شود.

مولوی فضل‌الرحمان گفته بود که مردم افغانستان دوست دارند طالبان مسلح در این کشور حاکم باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *