واکنش شورای سرتاسری علمای افغانستان در باره حادثه اخیر در بلخ

شورای سرتاسری علمای افغانستان در واکنش با حمله تروریستی به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ اعلامیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه شورای سرتاسری علمای افغانستان آمده است که با تأسف فراوان اطلاع حاصل نمودیم که دشمنان دین و وطن با نشان دادن چهره اصلی شان یکبار دیگر دست به یک جنایت بزرگ زدند.

تروریستان در مقر قول اردوی( ۲۰۹) شاهین ولایت بلخ بالای سربازان اردوی ملی کشور در حین ادای نماز جمعه در مسجد حمله نموده که ده ها تن ازنمازگزاران به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر مجروح گردیده اند.

شورای سرتاسری علمای افغانستان از بارگاه خداوند متعال برای شهداء بهشت برین ، برای مجروحین شفای عاجل و به بازمانده گان و دوستان شان اجر جمیل استدعا می نماید و این عمل غیر اسلامی و غیر انسانی تروریستان را شدیداً تقبیح نموده آنرا خلاف تمام موازین اسلامی و انسانی می داند زیرا حمله در مسجد بالای مسلمانان در حین ادای نماز هیچ گونه توجیه اسلامی و انسانی ندارد.

در اعلامیه تاکید شده که این اولین بار نیست که دشمنان سوگند خورده ما در مساجد، جنازه ها و حتی در بین اوراق قرآنکریم مواد انفجاری را جا بجا نموده باعث شهادت و مجروحیت مسلمانان گردیده اند.

این جنایت اخیر شان به تداوم جنایات گذشته بعمل آمده، متأسفانه این همه جنایات را بنام دین مقدس اسلام انجام میدهند در حالیکه چنین اعمال وحشیانه کاملاً خلاف دساتیر والای دین مقدس اسلام بوده و دشمنی اشکار با اسلام میباشد.

شورای سرتاسری علمای افغانستان از مقامات جمهوری اسلامی افغانستان تقاضا کرده است تا در کشور ضمن عزای عمومی برای زنده ماندن یاد شهدای مظلوم منار یادگاری اعمار نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *