واکنش ریاست جمهوری به اظهارات اخیر رئیس اجرایی حکومت

غنی و عبدالله 24ارگ ریاست جمهوری اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه ای در باره اظهارات روز گذشته دکتور عبدالله عبدالله “رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی” واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با درک شرایط حساس کشور لازم است نخبگان سیاسی، مقام‌های دولتی، علمای کرام، بزرگان اقوام و مردم شریف کشور با وحدت‌نظر و حفظ اجماع لازم، به تلاش‌های مشترک خود ادامه داده، تا بر تمام چالش‌های موجود فایق آییم.

روز گذشته آقای عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه گفته بود:” اگر توافق نامه حکومت وحدت ملی به معنی ویتوی امر رئیس جمهور نیست، به معنی خودسری هم نیست. گپ امروز به همین جا رسیده است که من خدمت شما گفتم و انشاالله به روز شنبه این صحبت ها را می داشته باشم همرای رئیس جمهور افغانستان و من امیدوار استم که انشالله عقل سلیم باشد تا درک از واقعیت های افغانستان وجود داشته باشد و زمان این گذشته است که کسی را به شیرنی و به کلچه بازی بدهد.”

حکومت وحدت ملی تحت رهبری رئیس جمهور اسلامی افغانستان، با حوصله‌مندی تمام برای پیش‌برد امور در نزدیک به‌دوسال به رغم چالش‌های فراوان به دستآوردهای قابل توجه نایل آمده‌است.

با تأسف صحبت‌های روز گذشته محترم داکتر عبدالله عبدالله در مطابقت با موازین و روحیۀ دولت‌داری نبوده، زیرا اساس حکومت‌داری بر اصول و ضوابط قانونی استوار و برمبنای آن اجراآت صورت می‌گیرد.

کار حکومت وحدت ملی به حیث مجموع ادامه می‌یابد، به زودی درمورد اظهارات ایشان بحث‌های جدی و مؤثر صورت خواهد گرفت.

همچنین رئیس جمهورغنی روز جمعه در مراسم تجلیل از روزجهانی جوانان در ارگ گفت کسانی که بر وی اعتقاد ندارند، وی نیز بر آنان اعتقاد ندارد.
قرار است فردا شنبه ۲۳ اسد رئیس جمهورغنی با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفتگو های رو در رو داشته باشند.

Author

About Author