واکنش روسیه به نشست هلی‌کوپتر در ساحات تحت کنترول طالبان

مسکو نسبت به نشست‌های مشکوک هلی‌کوپترهای ناشناس در مناطق تحت کنترول طالبان مسلح در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده و از کشورهایی که حریم هوایی افغانستان را کنترول می‌کنند، خواهان پاسخ قانع‌کننده شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این روزها گزارش‌های جدی از نشست هلی‌کوپترهای ناشناس و نظامی در مناطق تحت کنترول طالبان مسلح در ولایت‌های مختلف از جمله سرپل و بغلان نشر شده است.

چهار روز پیش یک هلی‌کوپتر در مناطق تحت کنترول طالبان در ولسوالی برکه ولایت بغلان برای مدتی نشست کرده و دوباره پرواز کرد.

حال روسیه نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و کشورهایی که حریم هوایی افغانستان را تحت کنترول دارند را به شدت مخاطب قرار داده است.

در خبرنامه سفارت روسیه در کابل آمده است که مسکو نسبت به نشست هلی‌کوپترهای ناشناس و نظامی در مناطق تحت کنترول طالبان مسلح نگران بوده و از کشورهایی که حریم هوایی افغانستان راتحت کنترول دارند، می‌خواهد که به این نگرانی پاسخ‌گو باشند.

در این خبرنامه، رابطه مسکو با طالبان مسلح به شدت رد شده و یک ادعای بی اساس خوانده شده است.

این در حالی است که واشنگتن بارها مدعی شده است که مسکو با طالبان مسلح ارتباط داشته و این گروه را تجهیز می‌کند؛ هرچند روسیه این ادعاها را به صراحت رده کرده است.

گفتنی است که حریم هوایی کشور از سوی نیروهای ناتو به رهبری امریکا تحت کنترول است و گفته های اخیر مسکو نیز می تواند دراز کردن انگشت اتهام به سمت واشنگتن باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *