واکنش جدی رهبر ایران به تصمیم ترامپ

رهبر ایران، ضمن حمله شدید به امریکا و رئیس جمهور این کشور، بار دیگر از کسانی که خواستار مذاکره با امریکا هستند انتقاد کرد و تحریم ‌های واشنگتن علیه تهران را نیز «جدید» ندانست.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، آیت الله خامنه ای پس از اظهارات دونالد ترامپ درباره بازگشت کامل تحریم‌ها علیه ایران، اظهار داشت: «اینکه می ‌گویند تحریم ‌ها اقدامی جدید بر ضد ایران است، در واقع کلاه گذاشتن بر سر خود است».

رهبر ایران؛ گفته های مقامات امریکایی مبنی بر اینکه تحریم‌ ها علیه «مردم» ایران نیست را «دروغ فضاحت‌ بار» خواند و گفت: «دولت ایران بدون ملت کاره ‌ای نیست.»

از سویی هم، آیت الله خامنه ای درباره اینکه «ایستادگی و دشمنی» جمهوری اسلامی «با امریکا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت»، گفت: «وقتی امریکا سیطره جویی خود را کنار بگذارد می شود با او مانند دیگر کشورها تعامل کرد؛ اما این مسئله بعید است چون ذات استکبار، سلطه جویی و سیطره طلبی است.»

وی همچنین ضمن اشاره به آنچه «نشانه‌ های آشکار افول امریکا» خواند، بار دیگر از کسانی که به گفته او «به سازش با امریکا گرایش دارند» انتقاد کرد و گفت که آنان «نقشه بی ‌اساس و بی‌ پایه» نکشند.

آیت الله خامنه ‌ای از امریکا و دونالد ترامپ انتقاد کرده و گفت که این کشور رو به افول و ایران در مسیر استقلال سیاسی و استقلال صنعتی قرار دارد.

رهبر ایران گفته است: «هدف امریکا از تحریم، فلج کردن و عقب نگه داشتن اقتصاد کشور بود، نتیجه این شده که حرکت به سمت خودکفایی در کشور گسترش پیدا کرده است. ملت ایران در طول سال ‌های متمادی عادت کرده بود که همه ‌چیز را وارد کند؛ اما حالا عادت کرده که برود سراغ تولید کردن همه ‌چیز، ما امروز شاهد یک حرکت جدی به سمت استقلال سیاسی و استقلال صنعتی در کشور هستیم.»

وی همچنین اقدامات عجیب و غریب رئیس جمهور امریکا را بی آبرو ساختن «لیبرال دموکراسی» که پایه تمدن غرب است، دانست.

این در حالی است که دونالد ترامپ با نشر عکس تازه در حساب توئیترش، از آغاز تحریم های تازه علیه ایران خبر داد و با واکنش های متفاوتی از سوی مقام های ایرانی روبرو شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *