واکنش تند عطامحمد نور به محاصره علی پور

رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی افغانستان نسبت به محاصره قوماندان علی پور و کشته شدن شماری از مردم ملکی در ولسوالی لعل ولایت غور واکنش جدی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور در بیانیه گفته است که هر روز خط فاصل بین مردم و حکومت بیشتر می شود.

در این بیانیه آمده است: بسمه تعالی با تاسف از شهادت ‌و جراحت حدود بیست تن از هموطنان عزیزم در ولسوالی لعل و سرجنگل در پی حمله سازمان دهی شده نیروهای ویژه حکومتی بالای یکی از فرماندهان محلی، آگاهی یافتم که مایه تاثر عمیق من و مردم ما گردید.

حکومتی که ظرفیت مقابله با چند موترسایکل سوار طالب را ندارد، به هدف سرکوب یک فرمانده محلی، جان و آرامش مردم را می گیرد؛ اما اینسوتر در شمال کشور در بغلان و ‌بلخ؛ از انسان‌های جنایت‌کار، دزد و مجرم متکرری که آرامش مردم ما را برهم می زنند و از هیچ فجایعی دریغ نمی کنند، حمایت بی دریغ صورت میگیرد.

در حالیکه انزجار شدید خویش را از چنین رویکرد های هراس افگنانه ابراز می دارم، تاکید می نمایم که با توسل به این روش ها فاصله میان حکومت و مردم هر روز بیشتر می شود و به این ترتیب بستر های حکومت داری از هم می پاشد و امید مردم ازین حکومت بیشتر از پیش از بین می رود.

با محکوم نمودن این اقدام نا سنجیده، دیکتاتورانه، قوم ستیزانه و ‌خلاف منافع ملی که منجر به شهادت ‌‌‌و مجروحیت نزدیک به بیست تن ‌از هموطنان ما گردید، برای شهدا بهشت برین، به مجروحان شفای عاجل طلب نموده، خود را در کنار و شریک غم مردم دانسته، از حقوق مردم مظلوم در هرگوشه و کنار افغانستان تا پای جان دفاع می نماییم.

گفتنی است که قوماندان علی پور معروف به قوماندان «شمشیر»، دو روز پیش همراه با افراد زیر دست خود در ولسوالی لعل ولایت غور مهمان بوده؛ اما شماری از نیروهای امنیتی از مرکز این ولایت به منظور بازداشت وی اعزام شده و او را در محاصره قرار دادند که علیپور بعد از مقاومت چند ساعته، از محاصره فرار کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *