واکنش تند اعضای مجلس و متهم کردن غنی به خیانت ملی

مجلس نمایندگان افغانستان در نشست روز چهارشنبه خود واکنش تندی مبنی بر معرفی نکردن اعضای کابینه جدید از سوی رئیس جمهورغنی به این مجلس نشان داد و شماری از اعضای پارلمان آقای غنی را متهم به خیانت ملی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دومین مهلت اعضای مجلس نمایندگان مبنی بر معرفی کابینه توسط حکومت به پارلمان روز چهارشنبه به پایان رسید.

برخی از نمایندگان خواهان صبر و تحمل بیش‌تر بوده و معتقد بودند باید فرصت بیش‌تری به حکومت داده شود تا کابینه‌ای در خور و مناسب را معرفی کند.

اما اکثریت نمایندگان با این موضوع مخالف بودند و حتی برخی این تاخیر را به بازی گرفتن سرنوشت مردم و باعث ضرر‌های فراوان و خیانت ملی می‌دانستند.

رییس مجلس نمایندگان گزارش دیدار هیات اداری مجلس و برخی از اعضای دیگر را با رئیس جمهور و رئیس اجرایی کشور ارائه کرد اما نمایندگان واکنش‌های مختلفی در این خصوص داشتند.

غلام حسین ناصری یکی از نمایندگان گفت: بر اساس ضرورتی که مردم افغانستان به بن بست خورده بود این حکومت را پذیرفت و حالا در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی اقتصادی و غیره به دلیل عدم معرفی کابینه ساعت به ساعت مردم ضربه می‌خورند و این یکی از موارد مصداق خیانت ملی خارجی است.

عبدالطیف پدرام و نفیسه عظیمی و برخی دیگر از اعضای این مجلس نیز خواهان برگزاری لوی جرگه در این مورد شدند.

آقای ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان نیز گفت:” بعد از این عواقب عدم معرفی کابینه از مسئولیت مجلس نمایندگان نیست و هر دو “عالی جنابان” در این مورد مسئول اند.

همچنین رمضان بشردوست، عضو دیگر مجلس متنی را قرائت کرد که در آن رئیس جمهور را به خیانت ملی متهم کرد و از نمایندگان خواست تا آن را امضا کنند.

در پی آن برخی از نمایندگان به صورت علنی این متن را امضا کردند اما فیصله نهایی پارلمان به روز شنبه هفته آینده واگذار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *