واکنش اعضای مجلس به اعلام جنگ طالبان پنجاب

برخی اعضای مجلس افغانستان در واکنش به اعلام جنگ طالبان پنجاب در کل کشور تاکید کردند که طالبان یک نام برای بازی دادن مردم است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شاخه‌ ای از طالبان پاکستان اخیرا اعلام کرده است که فعالیت‌ خود را در خاک پاکستان متوقف و در افغانستان متمرکز می شود که این خبر واکنش‌ های بسیاری را به همراه داشته است.

برخی معتقدند که طالبان پاکستانی بهانه است و حکومت پاکستان و ” آی اس آی” قصد کشاندن جنگ به افغانستان و ناامنی را دارند.

عبدالجبار قهرمان عضو مجلس نمایندگان در این باره می گوید: اصلا طالبان یک نام است برای بازی دادن مردم و سالهاست که جنگ در این کشور تحت این نام در جریان است. نه تنها شبکه اطلاعاتی پاکستان بلکه تمام دولت پاکستان در پی آن است که صلح و ثبات در افغانستان حاکم نباشد.

همزمان با ادامه بحران انتخاباتی در افغانستان، این عضو مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد وحدت و برپایی حکومتی فراگیر اعلام کرد که همه باید متحد شوند و یک حکومت واحد روی کار آید.

قربانعلی عرفانی دیگر عضو این مجلس نیز گفت: طالبان تحت عنوان طالبان پنجاپ وجود ندارد، در اصل طالبان پاکستان است که تحت حمایت آی اس آی پاکستان فعالیت می کند و هدف از این اقدام جدید آی اس آی تشدید ناامنی در افغانستان است.

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام کرد که پاکستان در پی آن است تا تحت نام و لباس طالبان نظامیان خود را وارد خاک افغانستان کرده و به جنگ بفرستد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *