والی کندز: طالبان از روسیه کمک دریافت کرده اند

rosiaاسد الله عمرخیل والی کندز گفت که طالبان مسلح در این ولایت، می کوشند با گرفتن کمک از روسیه با دولت فغانستان بجنگند.

عمرخیل این سخنان را در نشستی که با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، وزرای دفاع، داخله و قوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع نکلسن در کندز داشت بیان داشت.

عمرخیل گفت:” فکر می کنم دشمن ما به طرف روسیه پا دراز کرده و میخواهد به شکل از اشکال با روسیه ارتباط تامین کند، شاید از جانب روسیه کمک برای شان رسیده باشد.”

والی کندز می گوید که روسیه هم خواهان کمک و داشتن رابطه با طالبان است.

وی می گوید که حکومت افغانستان باید منابع مالی طالبان را قطع کند.

شماری از وکلای شورای ولایتی کندز و سران قومی در این محفل از وضعیت خراب امنیتی انتقاد کردند و حکومت مرکزی را در این زمینه به بی توجهی متهم کردند.

مرزا محمد از سران قومی در کندز می گوید که مسوولین امنیتی در این ولایت در تامین امنیت ناکام شده اند.

وی می گوید:”جنگ به دروازه های شهر رسیده، در هرجا طالبان هستند، ما از خانه بیرون برآمده نمی توانیم، ما به منطقه خود رفته نمی توانیم، مسوولین ناکاره هستند و حکومت مرکزی هم توجه ندارد.”

عبدالغفور هوتک آمر جوانان کندز گفت که اگر حکومت نتواند تا دو ماه آینده امنیت را در این ولایت تامین کند، آنان در مقابل حکومت قیام خواهند کرد.

در همین حال حنیف اتمر گفت که به منظور پاکسازی ولایت های کندز و بدخشان در آینده نزدیک عملیات های وسیعی را راه اندازی خواهد کرد.

وی گفت:” این بار عملیات به خاطر دفاع کندز و بدخشان نخواهد بود، ما جنگ را به خانه طالبان می کشیم و آنان را از بین می بریم.”

سفر مسولان بلند پایه حکومت به کندز و اظهارات والی این ولایت مبنی بر کمک روسیه به طالبان در حالی صورت می گیرد که به گفته باشنده های محل بیشتر مناطق این ولایت را طالبان اشغال کرده اند و همین اکنون جنگ در ولسوالی های قلعه زال و دشت ارچی بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح جریان دارد.

Author

About Author