والی بدخشان خواهان افزایش پولیس محلی شد

والی بدخشان در دیدار با وزیر امور داخله، خواستار افزایش شمار نیروهای پولیس محلی در این ولایت شده و از وزارت امور داخله خواست تا پولیس سرحدی را نیز تقویت کند.

نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که صبح امروز (۲۹سنبله) تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله مهمان احمد فیصل بیگزاد والی بدخشان بود.

به گفته وی، در دیدار والی بدخشان در مورد وضعیت امنیتی و جغرافیایی این ولایت معلومات ارائه کرده و خواستار افزایش تشکیل نیروهای امنیتی متناسب با وسعت اراضی بدخشان شد.

فروتن اظهار داشت که افزایش شمار پولیس محلی، تقویت پولیس سرحدی، ایجاد کندک محافظت معادن، تجهیز و اکمال بیشتر نیروهای امنیتی از جمله خواست های والی بدخشان بوده است.

از سوی دیگر، تاج محمد جاهد هدف سفر به بدخشان را ارزیابی وضعیت امنیتی، تحلیل و جمع آوری نیازمندیهای نیروهای امنیتی برای تجهیز بهتر و بیشتر عنوان داشت.

به گفته وی، برنامه های عملی برای راه اندازی عملیات ویژه و گسترده برای بازپس گیری ولسوالی های وردوج و یمگان نیز روی دست گرفته شده است.

سفر وزیر امور داخله در حالی به ولایت بدخشان صورت می گیرد که ولسوالی های وردوج و یمگان در کنترول طالبان مسلح بوده و شماری از ولسوالی های دیگر این ولایت نیز در تهدید سقوط قرار دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *