واقعیت های حمله بر مراسم سالگرد شهید مزاری برملا می شود؟!

رئیس جمهور غنی برای بررسی همه​جانبه حمله تروریستی بر مراسم سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری در شانزدهم حوت، هیئت ویژه​ای را توظیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز جمعه گذشته (۱۶حوت) مراسم سالگرد شهید مزاری در مصلی مزاری در غرب کابل، هدف حمله تروریستی و مسلحانه قرار گرفت.

رهبران سیاسی از جمله محمد محقق و کریم خلیلی این حمله را «مشکوک» دانسته و خواهان بررسی رویداد از سوی هیئت مختلط شده بودند.

حال ریاست جمهوری هیئتی را به منظور ارزیابی عمیق و همه​جانبۀ این حمله توظیف کرده است.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که مطابق حکم رئیس جمهور، این هیئت به ریاست عبدالفتاح عزیزی، معاون دادستانی کل و عضویت محمد حمید طهماسی سرمفتش نظامی سرقوماندانی اعلی قوای مسلح، فدامحمد الفت رئیس کمیسیون امور داخلی و امنیت ملی ولسی جرگه، نعیم نظری معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر، فرید جلالی نماینده ریاست عمومی امنیت ملی، عزیزالله اتل سرپرست ریاست مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله و رئیس ستاد برگزاری مراسم گرامی داشت از بیست و پنجمین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری؛ حادثه متذکره را بررسی خواهد کرد.

بر اساس حکم، هیئت متذکره، موظف است تا حمله تروریستی را با دقت و به صورت همه​جانبه بررسی نماید و گزارش خویش را در مدت دو هفته به ریاست جمهوری ارائه نماید.

با این حال باید دید که نتیجه این بررسی در اختیار مردم قرار می​گیرد یا به مانند حوادث مشابه در پس پرده باقی می​ماند.

حمله بر مراسم سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری ۳۲ کشته و ۷۸ زخمی بر جا گذاشت.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *