واقعا دلیل بسته شدن سفارت آلمان ، تهدید طالبان بود ؟

سفارت آلمان در کابل موقتا مسدود شد . تازه ترین گزارشها نشان می دهد که سفارت آلمان در کابل به دلیل افزایش حجم تهدیدات امنیتی موقتا مسدود گردیده است .

به گزارش خبر گزاری خاور میانه مقام های آلمانی تایید کرده‌اند که سفارت در حال حاضر به روی مراجعین خارجی بسته است.

در همین حال مقامات وزارت امور خارجه آلمان به رسانه ها نیز گفته‌اند که خبر بسته شدن سفارت این کشور در افغانستان حقیقت دارد. رسانه‌های آلمانی گزارش کرده‌اند که دلیل بسته شدن سفارت آلمان در کابل تهدیدهای امنیتی بوده است.

روزنامه آلمانی دی‌ ولت، نوشته است که سفارت آلمان در کابل به دنبال یک هشدار “حمله تروریستی” به توصیه سرویس اطلاعاتی آلمان بسته شده است. این روزنامه نوشته که “طبق اطلاعات ما سرویس اطلاعاتی آلمان به تازگی به وزارت امور خارجه در مورد احتمال حمله تروریستی افراطیون در کابل هشدار داده است. “

اما مسئولان وزارت امور خارجه و همچنین سفارت آلمان در کابل در مورد دلیل بسته شدن سفارت حرفی نزده‌اند. سفارت آلمان در جاده ششم منطقه وزیر اکبرخان کابل، از نواحی دیپلمات نشین پایتخت و در نزدیکی ریاست جمهوری افغانستان است. ساختمان این سفارت مثل سایر سفارت‌خانه های خارجی در کابل با تدابیر شدید امنیتی محافظت می‌شود و حتی تصویربرداری در اطراف آن ممنوع است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *