هیگل از اسلام آباد هم دست خالی رفت ؟

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا که پس از سفر به کابل وارد اسلام‌آباد شده بود، با نواز شریف نخست‌وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریچارد اولسون سفیر آمریکا در پاکستان، مارک لبرت رئیس ستاد مشترک اردوی آمریکا، و پیتر لاووی معاون وزیر دفاع، هیگل را در این جلسات همراهی کردند.

نواز شریف در ملاقات با هیگل با ابراز نگرانی از اصرار سیاست واشنگتن در زمینه ادامه حمله طیاره های بی پیلوت گفت: ادامه این حملات به تلاش‌های دولت پاکستان برای برقراری صلح آسیب می‌رساند.

نوازشریف همچنین خواهان همکاری با آمریکا در زمینه دفاعی و انرژی شد و تصریح کرد که پاکستان خواستار در همکاری طولانی مدت و پایدار با آمریکا زمینه‌های دفاعی است.

وزیر دفاع آمریکا از تلاش‌های پاکستان برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه تشکر کرد و گفت: نقش پاکستان برای برقراری امنیت در افغانستان غیرقابل انکار است و ما این موضوع را پذیرفته‌ایم.

هیگل پس از این جلسه ، به دیدار با فرمانده اردوی پاکستان در راولپندی رفت.

وی در این نشست تأکید کرد که واشنگتن خواهان ادامه روابط دفاعی و امنیتی پایدار و طولانی مدت با اسلام‌آباد می‌باشد وزیر دفاع آمریکا درباره برقراری امنیت در مرز مشترک افغانستان و پاکستان و نیز پیشبرد اهداف صلح در منطقه به تبادل نظر با ژنرال راحیل شریف پرداخت.

ملاقات راحیل شریف با وزیر دفاع آمریکا اولین ملاقات فرمانده جدید ارتش پاکستان با یک مقام رسمی پس از تصدی این پست است.

هفته پیش، هیگل سفر منطقه‌ای خود را از بحرین آغاز و تلاش کرد به متحدان خلیجی خود اطمینان دهد که واشنگتن همچنان به حضور نظامی خود در منطقه ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *