هیلاری کلینتون رئیس جمهور آینده آمریکا

خبرگزاری خاورمیانه – هیلاری کلینتون اعلام کرده است که سال آینده درباره ی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تصمیم گیری خواهد کرد. کلینتون در مصاحبه با باربارا والترز از شبکه ی ای بی سی نیوز گفته است «به وضوح مشخص است که من به دقت در این باره فکر خواهم کرد و سال آینده در این باره تصمیم می گیرم» کلینتون در طول مصاحبه آرام بود و احساسش درباره شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را بیان کرد، اما به این نکته هم اشاره کرد که هنوز بسیار زود است که درباره ی انتخابات ریاست جمهوری آینده صحبت کنیم.

به نقل از CNN – کلینتون در این رابطه می گوید «این تصمیم سختی است و من عجله ای در این رابطه ندارم و فکر می کنم که هنوز زود است که درباره ی انتخابات آینده صحبت کنیم. به نظر من امروز باید به کار کردن فکر کنیم، نرخ بیکاری هنوز بالا است، ما شاهد مردمی هستیم که کوپن غذایی شان قطع شده و زیر فشار بحران اقتصادی له شده اند، کسب و کارهای کوچک اعتباری ندارند. بنابراین من فکر می کنم که ما باید به این موضوع که در حال حاضر چه اتفاقاتی می افتد، توجه کنیم» از زمانی که کلینتون در اوایل امسال از پست وزارت خارجه کناره گیری کرد، گمانه زنی ها برای شرکت وی در انتخابات مقدماتی دموکرات ها برای ریاست جمهوری افزایش یافته است. کلینتون یک بار در سال ۲۰۰۸، در ماراتونی تمام عیار در رقابت مقدماتی دموکرات ها، با باراک اوباما به رقابت پرداخت، ولی در ماه ژوئن آن سال، از وی شکست خورد.

اگر کلینتون تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، بدون شک پیشتاز بلامنازع دموکرات ها برای کسب نامزدی ریاست جمهوری خواهد بود و مایل ها با رقبای دموکراتش در نظرسنجی ها فاصله خواهد داشت. براساس نظرسنجی جدید دانشگاه دیکینسون، اگر رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، امرزو برگزار می شد، ۶۳ درصد از دموکرات ها از نامزدی کلینتون در حزبشان حمایت می کردند. ارقام دیگر رقبای دموکرات وی، در این نظرسنجی یک رقمی بوده است. براساس این نظرسنجی، کلینتون حمایت ۶۶ درصد از لیبرال ها، حمایت ۶۱ درصد از میانه روها و حمایت ۵۸ درصد از محافظه کاران حزب دموکرات را کسب کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *