هیلاری کلینتون : با اسلام یا مسلمانان سر جنگ نداریم

karimi20120811074328090سه نامزد ارشد حزب دمکرات امریکا برای انتخابات ریاست جمهوری درجریان مناظره خود در شهر دس موینس استفاده از ‘اسلام رادیکال ‘ را برای توصیف گروههای شبه نظامی مخالف امریکا مردود دانسته و گفتند این عبارت به طورغیرمنصفانه به خاطر اعمال خشونت یک جناح در کل چهره یک مذهب را خدشه دار می سازد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از واشنگتن پست، هیلاری کلینتون شنبه شب گفت :’ شما می توانید در مورد اسلام گرایانی صحبت کنید که به طور آشکارا جهادی نیز هستند. ولی به گفته وی عبارت اسلام رادیکال عبارت نادرستی برای استفاده است. ‘

وی اظهار داشت :’ ما با اسلام یا مسلمانان سر جنگ نداریم. ما با خشونت و افراطی گری در جنگیم. ‘

مارتین اومالی فرماندار سابق مریلند با اشاره به اینکه ‘ به گمان من باید از جهادیهای رادیکال به معنای درست آن استفاده کرد، افزود:یک فرمول بندی که اسلام را شامل شود موجب جدایی مسلمانان امریکایی خواهد شد که وی از آنها به عنوان ‘ خط دفاعی مقدم ما ‘ یاد کرد.

محافظه کاران امریکا از باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به دلیل عدم تمایل وی در استفاده از این عبارت انتقاد کرده و این عبارت را به کار می بندند تا استراتژی دولت وی را برای مبارزه به شبه نظامیان تندرو زیر سوال قرار دهند.

انها می گویند چگونه می توان این گروهها را بدون حتی تمایل دمکرات ها برای پذیرش ماهیت واقعی آنها شکست داد.

پیشتر در دقایق اولیه مناظره، سناتور ساندرز از رای کلینتون به مجوز تجاوز سال ۲۰۰۳ به عراق انتقاد کرده و گفته بود که این اقدام امریکا باعث بی ثباتی منجر به ظهور داعش شده است .

دومین مناظره نامزدهای دمکرات که در سایه حملات تروریستی جمعه شب در پاریس برگزار شد در دقایق اولیه حول مسائل امنیت ملی و سیاست خارجه دور می زد.

Author

About Author