هیلاری کدام را زاییده، طالبان یا داعش!!

به تازگی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در اظهاراتی، هیلاری کلینتون و باراک اوباما را موسس داعش معرفی کرد.

1531202_896

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برخی از رسانه های آمریکایی با نسبت دادن سخنان ترامپ به یک طعنه غیر واقعی در صدد ترمیم این رسوایی برآمده و با استناد به سخنرانی کیلنتون عنوان کرده اند که ترامپ اشتباه متوجه شده است هیلاری کیلنتون طالبان را خلق کرده و نقشی در خلق داعش نداشته است!!

به متن زیر که مربوط به همین رسوایی است توجه کنید؛

« به نظر می‌رسد که سخنرانی مورد اشاره ترامپ، سخنرانی سال ۲۰۰۹ هیلاری کلینتون در مقام وزیر خارجه آمریکا است که در مقابل یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا ایراد شده است. اما این سخنرانی مربوط به پیدایش گروه طالبان در افغانستان است و نه نیروهای داعش در سوریه و عراق.

خانم کلینتون در آن سخنرانی می‌گوید گروهی که اکنون آمریکا با آن در حال جنگ است(طالبان) ۲۰ سال پیش با حمایت آمریکا شکل گرفته است: “ما نمی‌خواستیم تا شوروی بر آسیای میانه مسلط شود پس از تصمیم گرفتیم تا از طریق سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان و مجاهدین افغان با شوروی مبارزه کنیم.”

او اضافه کرد: “با عربستان و دیگران همکاری کردیم و اسلام وهابی را به منطقه وارد کردیم تا با شوروی مبارزه کند. چه پیش آمد؟ میلیاردها دالر سرمایه‌گذاری کردیم و گفتیم فروپاشی شوروی ارزشش را داشت.”

خانم کلینتون با انتقاد از لغو تحریم‌ها علیه ارتش و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان خواستار هوشیاری بیشتر شده و گفته بود اگر باد بکاریم طوفان درو می‌کنیم»

Author

About Author