هیات افغانستان صحن سازمان ملل را ترک کردند

13-9-24-2340135هیات اعزامی جمهوری اسلامی افغانستان به نیویارک در جریان سخنرانی «چوهدری نثارعلی‌خان» وزیر داخله پاکستان صحن سازمان ملل را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک هیات به شمول نمایندگان مجلس کشور برای شرکت در کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل به امریکا سفر کرده است.

با این حال هیات افغانستانی با آغاز سخنرانی وزیر امور داخله پاکستان به رسم اعتراض به دخالت های اسلام‌آباد در امور کشور صحن سازمان ملل را ترک کردند.

بشیر احمد ته‌ینج، از اعضای مجلس نمایندگان که عضو هیأت افغانستانی در نیویارک می باشد گفته است که هیات افغانستانی هنگام سخنرانی وزیر داخله پاکستان به رسم اعتراض محل سخنرانی وی را ترک کرده است.

آقای ته‌ینج در صفحات اجتماعی خود نوشت: در زمان سخنرانی «چوهدری نثارعلی‌خان، وزیر داخله و امور کنترل مواد مخدر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک، به دلیل مداخلات خونین پاکستان در کشورمان، هیأت افغانستان به رسم اعتراض تالار را ترک کرد.

این اقدام هیات افغانستانی در حالی گرفته است که روز گذشته در اثر یک حمله تروریستی در منطقه پل محمود خان شهر کابل دستم ۶۴ تن به شمول زنان و کودکان و ۵۲ کارمند امنیت ملی شهید و ۳۴۷ تن دیگر زخمی شدند.

مقامات امنیتی افغانستان مدعی شدند که حمله تروریستی دیروز از داخل خاک پاکستان از سوی شبکه تروریستی حقانی سازماندهی شده بود.

Author

About Author