هیگل امروز با نیروهای امریکایی در کشور دیدار می کند

چاک هیگل وزیر دفاع امریکا امروز یکشنبه با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان ملاقات خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ملاقات هیگل با نیروهای امریکایی پس از درخواست وی از افغانستان برای امضا موافقتنامه امنیتی با امریکا انجام خواهد شد که به نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) اجازه می دهد پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان بمانند.

هیگل برای ملاقات با نیروهای امریکایی، از پایتخت خارج خواهد شد و به منطقه ای بیابانی خواهد رفت، این ملاقات هیگل یک روز پس از علنی شدن کامل تنش بین امریکا و حامد کرزی رئیس برسر موافقتنامه امنیتی دوجانبه انجام می شود.

طی سال های اخیر مرسوم بوده است که وزرای دفاع امریکا اغلب در سفر به افغانستان با کرزی نیز دیدار می کردند اما هیگل روز شنبه پس از ورود به کابل گفت قصد ندارد در این سفر با رئیس جمهور کرزی دیدار کند.

هیگل گفت با توجه به اینکه سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و جان کری وزیر امور خارجه این کشور پیشتر در گفتگوهایی صریح با کرزی از وی درخواست کرده بودند این موافقتنامه امنیتی دوجانبه را امضا کند ، دیگر نیازی نمی بیند او نیز بار دیگر این موضع امریکا را تکرار کند.

وی افزود : چیز دیگری نیست که من بتوانم به آنچه قبلا گفته شده است اضافه کنم.

هیگل با وزیر دفاع کشور دیدار کرد، وزیر دفاع به هیگل اطمینان داد موافقتنامه امنیتی بین واشنگتن و کابل به موقع امضا خواهد شد.

رئیس جمهور کرزی اساسا این موافقتنامه امنیتی دوجانبه را تایید کرده است اما از امضا آن خودداری و درخواست های جدیدی را مطرح کرده است.

کرزی می گوید خواستار آن است که تنها نیروهای افغان عملیات بازرسی از خانه ها را انجام دهند و تلفات غیر نظامیان در افغانستان پایان یابد.

رئیس جمهور کرزی تاکید کرده خواستار آن است که رئیس جمهور بعدی کشور درمورد این موافقتنامه امنیتی دوجانبه تصمیم گیری کند.

در صورتی که این موافقتنامه دوجانبه امضا نشود ، همه نیروهای امریکایی به همراه همه نیروهای خارجی تا پایان سال آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *