هوای سرد ارزگان و بیجا شدگانِ زیر آوارها

در نتیجه حمله تهاجمی طالبان مسلح بر مناطق هزاره نشین ولسوالی ارزگان خاص، قریه های کندلان و حسینی در سرحد بین ولایت ارزگان و غزنی سقوط کرده و بیش از ۲۵ غیرنظامی کشته و باشندگان آن دو ولسوالی مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

فاطمه رحیمی عضو شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت که باشندگان قریه های کندلان و حسینی از خانه های شان بیجا شده و به کوه ها پناه برده اند.

به گفته وی، طالبان مسلح پس از به تاراج بردن اموال آنان، خانه ها و دوکان های بازار حسینی را آتش زده اند.

رحیمی افزود که از سه شبانه روز بدینسو در این قریه ها جنگ جریان دارد؛ اما تاکنون هیچ نیروی نظامی از مرکز به آن جا فرستاده نشده است و مقاومت برای نیروهای مردمی نیز هر لحظه سخت تر می شود.

این عضو شورای ولایتی غزنی وضعیت بیجاشدگان را نگران کننده خواند و بیان داشت که در این شرایط بد جوی و هوای سرد؛ کودکان و کهن سالان در وضعیت بد صحی به سر می برند.

در همین حال او حکومت محلی و مرکزی را به بی توجهی نسبت به وضعیت فعلی این قریه ها متهم کرده و میگوید که با وجود درخواست مکرر آنان برای اعزام نیرو؛ تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

با این حال تلاش کردیم تا نظر مقام های دولتی و امنیتی ولایت ارزگان را داشته باشیم؛ اما با تلاش فراوان موفق به این کار نشدیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *