هند نیروهایش را در کشمیر هم مرز با پاکستان افزایش داد

دهلی جدید در پی حملۀ مرگبار اخیر در کشمیر و افزایش تنش میان هند و پاکستان، نیروهای نظامی اش را در خط مرزی دو کشور افزایش داده و تدابیر جدی امنیتی را دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروهی از مهاجمان مسلح بامداد روز یکشنبه، مقر نیروهای ارتش هند را در شهر یوری منطقۀ کشمیر هدف حملۀ قرار دادند و بر اثر آن ۱۷ سرباز هندی کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

با این حال نظامیان هند، امروز دوشنبه، سه درّه را که در تقاطع مرز در ناحیۀ کوهستانیِ نزدیک یوری قرار دارند، جستجو کردند و به گفته مقامات هندی مهاجمان از این منطقه به کشمیر تحت کنترل هند نفوذ کرده‌اند.

در همین حال، هند نیروهای امنیتی بیشتری را برای گشت‌زنی در خط کنترل جامو و کشمیر، مرز میان هند – پاکستان، اعزام کرده است.

دولت هند حملۀ روز یک‌شنبه را به شبه‌نظامیان مستقر در پاکستان نسبت داده و بر بیم و نگرانی درباره امکان تشدید تنش و بروز درگیری میان دو کشور افزوده است.

وزیر داخله هند، پاکستان را به «حمایت مستقیم و مداوم از تروریسم و گروه‌های تروریستی» متهم کرده و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، نیز وعده داده است عوامل این حمله مجازات خواهند شد.

این در حالی است که پاکستان هر گونه دخالت در این حمله را رد و هند را متهم کرده است بدون تحقیق و بررسی لازم، به اتهام‌زنی پرداخته است.

کشمیر بعد از استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ میلادی، محور مناقشات ارضی میان هند و پاکستان بوده و تا کنون دو کشور سه بار با یکدیگر بر مالکیت کشمیر جنگیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *