همکاری نظامی آمریکا، اسرئیل و عربستان در پایگاه هوایی ملک فیصل

hona-2016627125029بر اساس سندی که سایت اسرائیلی “هنا معک دائما” به نقل از زهافا ژال اون رهبر حزب چپ گرای لیبرال”میرتس” در اسرائیل فاش ساخت، یادداشت تفاهم نامه ای بین آمریکا و عربستان سعودی جهت استقرار سامانه پیشرفته موشک های رهگیری و سامانه راداری نوین در پایگاه هوایی ملک فصیل در تبوک امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ژال اون در اینباره گفت: این تفاهم نامه پس از سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در (۲۰ اپریل/۲۰۱۶) صورت گرفته است.

زهافا ژال اون رهبر حزب چپ گرای لیبرال”میرتس” افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته میان اسرائیل و آمریکا، مدیریت این پایگاه به صورت مشترک خواهد بود و اتباع عربستانی به هیچ وجه حق حضور در این پایگاه را ندارند، این درحالی است که ما مشکلی با مسئولان عربستانی نداریم بلکه مشکل ما با افکار افراطی ملت عربستان است.

وی افزود: ما از این موافقت نامه غافلگیر شدیم و آن را اقدامی نسنجیده از سوی دولت نتانیاهو می دانیم چرا که توافق امنیتی اسرائیل با طرف عربستانی خطرات بیشتری برای افسران ما در بر خواهد داشت و احتمال دارد که آنان را دیر یا زود در دام افکار افراطی آنان گرفتار سازد.

زهافا جال اون در پایان گفت: ما پیشنهاد داده بودیم که این سامانه در جزیره تیران مستقر شود ولی مسئولان عربستانی از قبول این پیشنهاد سرباز زدند و به همین دلیل نیز شهر تبوک برای استقرار سامانه مذکور انتخاب شد.

http://www.hona.co.il/news-5,N-15860.html

Author

About Author