همکاری امنیتی تونس و سوریه با هدف جلوگیری از پیوستن جوانان به گروه‌های تروریستی

13820429_1134341626626956_2053420470_nیکی از رهبران احزاب تونسی از همکاری امنیتی بین دستگاه امنیتی تونس و سوریه خبرداده افزود: دستگاه امنیتی سوریه ارتباط تنگاتنگی با دستگاه امنیتی تونس برای شناسایی و دست‌گیری تحرکات تروریست‌ها و اقدامات آنها دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زهیر احمدی دبیر حزب تیار شعبی از دیدار خود با رئیس جمهور سوریه بشار اسد در هفتۀ گذشته خبر داد. وی گفت در این دیدار رئیس جمهور سوریه آمادگی کامل خود برای همکاری با دولت تونس در جهت شناسایی و انتقال عناصر تونسی موجود در گروه‌های تروریستی سوریه که از طریق کشورهایی چون ترکیه و لیبی به این کشور رسیدند را اعلام کرد.

زهیر احمدی درادامه گفت: بسیاری از تروریست‌های تونس از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه از طریق لیبی وارد این کشور شده و وارد سوریه می‌شوند و در سوریه اقدامات تروریستی انجام می‌دهند.

در همین راستا، کارشناسان سعی در تبیین اهمیت این همکاری برای کاهش نزاع سوریه و عملیات‌های تروریستی در کشور سوریه دارند؛ چراکه عملیات‌های تروریستی با وجود اختلافاتی که در ظاهر نشان می‌دهند و دسته‌بندی‌هایی که آمریکا و کشورهای دیگر از این گروه‌ها دارد، دارای روح خشونت، بی‌رحمی و غیرانسانی مشترکی هستند، به‌طوری که در همین‌ روزها شاهد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به خبر سر بریدن بی‌رحمانه کودک فلسطینی توسط تروریست‌های گروه موسوم به نورالدین الزنکی ـ گروهی که توسط آمریکا معارض معتدل خوانده می‌شود ـ در اردوگاه حندرات در حومه حلب هستیم.

شبکه های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که تروریست‌های نورالدین الزنکی را در حال سربریدن یک کودک با چاقو نشان می‌دهد. رسانه‌های مختلف اعلام کردند که این کودک ۱۲ ساله به‌صورت وحشیانه‌ای توسط تروریست‌های نورالدین الزنکی که آمریکا از آن به عنوان گروهی معتدل یاد می‌کند سربریده شده است.

 

Author

About Author