همه قربانی بن سلمان می شوند

یک رسانه ای امریکایی نوشته است ولیعهد عربستان برای مبرا کردن خودش از پرونده قتل جمال خاشقجی، در صدد قربانی کردن مشاور و دستیار نزدیکش است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، یک منبع نزدیک به آل سعود به رویترز گفته است که محمد بن سلمان، قصد دارد «سعود القحطانی» مشاور ارشد خود را مقصر اصلی قتل جمال خاشقجی معرفی کند.

این منبع گفته است که القحطانی فردی است که پرونده قتل خاشقجی را از طریق اسکایپ مدیریت کرده است.

رویترز در گزارش خود آورده است که در جریان کشتن روزنامه نگار سعودی میان القحطانی و خاشقجی درگیری لفظی صورت گرفته است که پس از این درگیری مشاور بن سلمان دستور داده «سرش» را برایش بیاورند.

در همین ارتباط منابع ترکی و سعودی نیز با تایید اینکه فایل صوتی مربوط به تماس اسکایپی سعود  القحطانی، در اختیار رجب طیب اردوغان قرار دارد گفته اند این فایل در اختیار امریکا قرار نگرفته است.

با این وجود «مجتهد» حساب توئیتری معروف به «افشاگر آل سعود» در سه توئیت جداگانه نوشته است؛ هرچند عربستان سعودی پس از ۱۸ روز به قتل خاشقچی اعتراف کرد؛ اما این اعتراف ناشی از فشار امریکا برای مبرا کردن محمد بن سلمان از این پرونده بوده است.

سعود القحطانی، مشاور ارشد دیوان پادشاهی عربستان با رتبه وزیر است که قبلا مشاور حقیقی دفتر عبدالله بن عبدالعزیز، در سال ۲۰۰۳ بوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *