همه ای کشورها از بازی دوگانه در مبارزه با تروریسم دوری کنند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تازه ترین مورد ضمن انتقاد از بازی های دوگانه کشورها در امر مبارزه با تروریستم گفته است که باید همه ای کشورها از بازی دوگانه در امر مبارزه با تروریسم دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری پس از پایان نشست گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان اعلام کرد که هیچ کشوری در جهان به دور از تهدیدات گروه های تروریستی نیست و این برای همه کشورها خطر محسوب می شود، لذا از همگان می خواهیم که در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه قطر کشوری دارای حاکمیت است، گفت: ما اجازه نمی‎دهیم به حاکمیت قطر خدشه وارد شود و از همه کشورها می خواهیم که از معیارهای دوگانه درباره مبارزه با تروریسم دوری کنند.

وی افزود: قطر کشوری است که دارای حاکمیت است و ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که به حاکمیت کشور قطر ضربه بزند.

وی تاکید کرد که اتهامات علیه قطر ناعادلانه است و تحریم های ضد قطری را درست نمی‎دانیم، لذا باید به حاکمیت آن احترام گذاشت.

اردوغان تصریح کرد: مبارزه با تروریسم از مهمترین موضوعاتی است که در کنفرانس گروه ۲۰ مطرح شده است و ما هم از مکانیزم مبارزه با تروریسم حمایت خواهیم کرد.

وی اعلام کرد که ترکیه همه تلاش خود را برای حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس به کار می گیرد و به مسیر خود در ممانعت از تشدید بحران ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که گروه تروریستی پ‎‎ک‎ک کمک‎های مالی خود را از کشورهای مختلف اروپایی جمع آوری می‎کند.

اردوغان گفت: ما صلاحیت و اختیار این را نداریم که تروریست‎‎ها را آزاد کنیم و این مساله به قوه قضائیه مربوط می شود که چه کسی را بازداشت و یا آزاد کند.

رجب طیب اردوغان با تاکید بر اینکه حفظ وحدت عراق برای ترکیه مهم است، افزود: اجازه نمی دهیم عراق تقسیم و تجزیه شود و وجود هرگونه تهدید علیه امنیت ما و مرزهای ما با سوریه را رد می کنیم.

اردوغان اعلام کرد که تهدیدات و خطراتی در شهر «عفرین» واقع در شمال سوریه وجود دارد و اگر این تهدیدات ادامه یابد، ترکیه نیز وظیفه خود(حمله به شهر عفرین) را انجام خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *