هماهنگی امارات و مصر در برابر سیاست‌های جدید آل سدیری در عربستان

بر اساس گزارش منابع آگاه منتسب به جنبش حماس دولت امارات در پس حملات تند مطبوعات و رسانه‌های مصری به محمد بن سلمان و

بر اساس گزارش منابع آگاه منتسب به جنبش حماس دولت امارات در پس حملات تند مطبوعات و رسانه‌های مصری به محمد بن سلمان و حکومت عربستان سعودی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  محمد دحلان (که از جنبش فتح فلسطین کناره‌گیری کرده و مشاور امنیتی ولی‌عهد ابو‌ظبی است) هماکنون در قاهره حضور داشته و با هماهنگی سری مقامات اطلاعاتی مصر، حملات رسانه‌ای علیه عربستان سعودی را هدایت می‌کند.

بنابر گزارش منابع مذکور محمد دحلان با مقامات ارشد اطلاعاتی مصر و شبکه‌های ماهواره‌ای که از سوی امارات تامین مالی می‌شوند، در جهت متمرکز کردن حملات علیه حکام جدید عربستان و اینکه آنان خارج از چارچوب منافع کشورهای عربی در منطقه عمل می‌کنند دیدار کرده است.

یکی از سایت‌های خبری با اشاره به اعزام دحلان به مصر برای هدایت حملات رسانه‌ای علیه محمد بن سلمان تصریح نموده که انتخاب دحلان به این دلیل بوده که او حلقه وصل میان سیسی و حکام امارات است و رابطه بسیار محکمی با اصحاب رسانه در مصر دارد.

رسانه های مصری حمله عربستان به یمن را تجاوزگری خوانده و از آغاز حملات عربستان به یمن این اقدام را اشتباه و محکوم نموده‌ و عوامل و نتایج این اقدام را به چالش کشیده بودند و همچنین در خصوص فعل و انفعالات اخیر در روابط بین جنبش حماس و عربستان نیز واکنش تندی نشان داده بودند این در حالی است که چندی پیش روزنامه الاهرام مصر حمله تندی را علیه ریاض آغاز کرده و این کشور را به دست داشتن در عملیات تروریستی صحرای سینا،متهم کرده بود.

Author

About Author