هفته مرگبار در عراق

صبح امروز انفجار یک موتر بمب گذاری شده در شهر  طوز خورماتو  در شمال عراق به کشته و زخمی شدن ۱۶ غیر نظامی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بیشترین کشته و زخمی شدگان انفجار موتر بمبگذاری شده در شهر طوز خورماتو ، زنان و کودکان ترکمن و شیعه هستند.

بنابراین گزارش براثر سه حمله تروریستی طی روز گذشته در عراق، ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند،همچنین در حمله تروریستی دیگر یک موتر بمبگذاری شده در نزدیکی پوسته تلاشی شهر کرکوک در شمال عراق منفجر که به کشته و زخمی شدن چهار نظامی عراقی منجر شد.

در بغداد هم افراد مسلح ناشناس با استفاده از سلاحهای بی صدا سه کارگر ساده را به قتل رساندند، تروریستها همچنین روز دوشنبه (۳۱ سرطان ) به دو زندان نزدیک پایتخت عراق حمله ور شدند که ۴۱  کشته برجای گذاشت.

در پی حمله افراد مسلح به زندان های التاجی و ابو غریب پنجصد زندانی فرار کردند، اما نیروهای امنیتی موفق نشدند آن ها را بازداشت کنند.

 حمله به زندان التاجی بامداد روز دوشنبه بعد از شلیک ۴ خمپاره به زندان، توسط ۳ مهاجم مسلح آغاز شد.

این افراد کمربند انفجاری به خود بسته بودند و دو موتر بمب گذاری شده نیز همراه داشتند، صبح روز دوشنبه همچنین ۲ بمب در نزدیکی زندان ابوغریب منفجر شد که به درگیری نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح منجر شد.

با این حال درگیری ها،  انفجارات و عملیات های انتحاری و تروریستی در یک هفته جاری در عراق منجر به کشته و زخمی صدها تن شده و این روند همچنان ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *