هفتاد کشته در بمب‌گذاری خونبار عراق

براساس گزارش منابع امنیتی و بیمارستانی در عراق، در سلسله حملات بمب‌گذاری و تیراندازی‌های سازماندهی شده در سراسر عراق بیش از هفتاد نفر کشته و ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در عصر روز سه‌شنبه، در کمتر از دوساعت، یک تعداد موتر های بمب‌گذاری‌ شده ۱۱ محله مختلف در بغداد، منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر شده است.

این حملات در مناطق عمدتا شیعه نشین پایتخت صورت گرفته است.

علی جمیل، یکی از اعضای پولیس مستقر در منطقه حسینیه در شمال بغداد، جایی که دو موتر بمب‌گذاری شده دست‌کم، ده نفر را کشت، اظهار داشت: من یک توپ آتش و بعد از آن ابر بزرگی از دود را دیدم، ما به دلیل ترس از احتمال انفجار دوم، نمی‌توانستیم بلافاصله به محل انفجار نزدیک شویم، ولی ما صدای فریادهای مردم را می‌شنیدیم که کمک می‌خواستند.

وی در ادامه افزود: یک دقیقه بعد، انفجار دوم در نزدیکی همان منطقه اتفاق افتاد، اجساد روی زمین قرار گرفته بودند و برخی از زخمی‌ها خود را بر روی زمین می‌کشیدند تا بتوانند خود را از شعله‌های آتش دور نگاه دارند، در حالی که ردی از خون در پشت سر آن‌ها بود.

تاکنون، هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است، ولی مقامات عراق می‌گویند که مظنون اصلی، ستیزه‌ جویان مرتبط با القاعده هستند، دیگر حوادث خشونت‌بار در سراسر عراق، ۲۰ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.

این حوادث، تازه‌ترین حملات در سراسر عراق بوده است از آغاز سال ۲۰۱۳ تاکنون، بیش از ۴۵۰۰ کشته برجای گذاشته است.

براساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۱۰۵۷ عراقی، از جمله ۹۲۸ غیرنظامی در ماه جولای که خونین‌ترین ماه در عراق از سال ۲۰۰۸ بوده‌اند، کشته شده‌اند براساس این گزارش، همچنین در همین ماه حدود ۲۳۲۶ نفر در حملات تروریستی در سراسر عراق، مجروح شدند.

هشتصد عراقی نیز در حملات مرگبار تروریستی در ماه اگوست جان خود را از دست دادند که یک سوم آن در بغداد اتفاق افتاد.

وزارت کشور عراق گفته است که شبه‌نظامیان یک جنگ علنی را در عراق آغاز کرده‌اند و آن‌ها می‌خواهند این کشور واقع در خاورمیانه را به آشوب بکشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *