هشدار گارنیزیون کابل به برگزاری تظاهرات

گارنیزیون کابل بنا بر احتمال از انجام حملات تروریستی بر هرگونه تظاهرات و گردهمایی در کابل، از پایتخت‌نشینان خواست تا از مظاهره و تجمعات اعتراضی در شهر خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه گارنیزیون کابل، چون احتمال حمله از سوی تروریستان وجود دارد، از مردم خواسته شده است که مظاهره نکنند.

در این خبرنامه آمده است :«هموطنان گرامی! سه روز قبل حادثه المناک تروریستی به وقوع پیوست و در نهایت تلفات جانی و خسارات مالی را با خود به همراه داشت. نه باید چنین وضعیت به وجود آید که در نهایت عزت، حیثیت ما و خون جوانان عزیز ما ریختانده شود و تجارب تلخ تکرار گردد.»

فرماندهی گارنیزیون کابل می‌گوید که از جانب دشمنان وطن توطیه‌های گوناگونی روی دست بوده و از ریختاندن خون کودکان، جوانان، علماء، متنفذین، مادران و به خصوص مدافعین راستین وطن لذت می‌برند و قصد دارند تا مردم را داغدیده بسازند.

به همین منظور، این فرماندهی هشدار داده است؛ چون اطلاعات کشفی می‌رساند که دشمنان وطن باز هم در پی آن هستند تا از طریق حملات انتحاری، انفجاری و هجومی بالای اجتماعات، گردهمایی‌ها و تظاهرات مردم را به مانند گذشته هدف قرار دهند و از اینکه نیروهای امنیتی مصروف وظایف امنیتی فوق‌العاده هستند با کمال احترام آرزومند است تا برای مدتی در جهت اتخاذ تدابیر امنیتی به منظور جلوگیری از حوادث المناک از تظاهرات، اعتصابات و اجتماعات که در منافی با مواد قوانین نافذه کشور بوده پرهیز شود.

این در حالی است که گارنیزیون کابل پیش از این نیز از هرگونه حملات در مظاهرات خبر داده بود و در برخی مواقع نیز که به این هشدار اهمیت داده نشد؛ حملات خون‌باری از جمله در ماه ثور گذشته بر تجمع جنبش روشنایی در چوک دهمزنگ رخداد که بعد از این حملات، گارنیزیون کابل به بی‌تفاوتی در قبال تامین امنیت مظاهره‌کننده‌گان متهم شده بود.

همچنین روز گذشته نیز شماری از معترضین برای دادخواهی و خون‌خواهی جان‌باخته‌گان حادثه روز چهارشنبه در چهارراهی زنبق شهر کابل مظاهره کردند که این اقدام آنها با برخورد مسلح نیروهای امنیتی با معترضین روبرو شد.

در این تظاهرات هفت تن از مظاهره‌کننده‌گان جان باخته و بیش از ده تن دیگر زخمى شدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *