هشدار پولیس گارنیزیون کابل به عاملان برگزاری تظاهرات

13211172_1182406975158554_731309862_oجنرال گل نبی احمدزی، فرمانده پولیس گارنیزیون کابل به عاملان راه‌اندازی تظاهرات امروز دوشنبه« جنبش روشنایی» هشدار داده است که در صورت هر گونه بروز احتمالی تهدیدات امنیتی، آنان را دستیگر و به محاکم قضایی معرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرمانده پولیس گارنیزیون کابل شب گذشته اسامی ۱۸ تن را به عنوان عاملان اصلی راه اندازی تظاهرات اعلام کرد.

او گفت در صورت وقوع حملات تروریستی مانند حملات انتحاری، بمب گذاری و حملات راکتی در مسیر راه پیمایی و محل تجمع تظاهرکنندگان این افراد نزد دولت و قانون پاسخگو خواهند بود.

در بین افراد اعلام شده اسامی «کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون پیشین حامد کرزی و صادق مدبر رئیس اداره امور در زمان ریاست جمهوری آقای کرزی به چشم می خورد.

همچنان چهار تن از اعضای مجلس نمایندگان هر یک احمد بهزاد، لطیف پدرام، ناهید فرید و عارف رحمانی نیز در این لیست شامل هستند.

همچنین سید حسین انوری، سید هادی هادی و عزیزالله شفق از رهبران جهادی، عزیز رویش، محمد اکبری، رمضان حسین زاده، ذوالفقار امید، داوود ناجی، جواد سلطانی، ذکی دریابی، جعفری و آصف آشنا نیز به عنوان مسببان اصلی راه اندازی این تظاهرات معرفی شده اند.

احمدزی تهدید کرده است که در صورت وقوع حملات تروریستی در جریان تظاهرات این افراد بازداشت و به دستگاه عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

Author

About Author