هشدار وزارت دفاع ملی به شورشیان طالب

وزارت دفاع ملی به شورشیان طالب هشدار می دهد که در صورت نپیوستن به پروسه صلح و دست نکشیدن از جنگ به سرنوشت ملااختر منصور گرفتار می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی با حضور در نشست خبری در کابل از مرگ ملااختر منصور در حمله هواپیمای بی سرنشین امریکا در خاک پاکستان خبر داد.

وزیری گفت که شورشیان طالب به جای اینکه در پاکستان دوباره رهبر تعیین کنند، بیایند در چهارچوب نظام افغانستان رهبر تعیین کنند و حزب رسمی سیاسی بسازند.

به گفته وی، در صورتی که شورشیان طالب از جنگ دست نکشند و با پروسه صلح یکجا نشوند به سرنوشت ملااختر منصور گرفتار شده و از بین می روند.

دولت وزیری

دولت وزیری اظهار داشت که کشته شدن ملامنصور در پاکستان یک بار دیگر ثابت ساخت که تمام رهبران شورشیان طالب از جمله ملامحمد عمر، شبکه حقانی، بن لادن و دیگر گروه ها در پاکستان حضور دارند.

وی گفت که برای رسیدن به صلح نیاز به همکاری همه جانبه پاکستان است و اگر این کشور به رهبران شورشیان اجازه فعالیت و تجهیز در خاک شان را ندهند؛ آنها به ناچار به پروسه صلح افغانستان می پیوندند.

در عین حال سخنگوی وزارت دفاع ملی به عملیات در نقاط مختلف کشور اشاره کرده و گفت که در این عملیات شماری از شورشیان به شمول فرمانده هان برجسته آنها کشته شده اند.

وزیری همچنین در مورد عقب نشینی نظامیان پاکستان از خاک افغانستان در منطقه انگور هده اظهار داشت که این عقب نشینی و رها کردن تاسیسات نظامی از سوی پاکستان و تسلیم دهی آن به دولت افغانستان کار نیک و خوب است.

این در حالی است که روز گذشته شماری از نظامیان پاکستان که به داخل خاک کشور پیشروی کرده بودند بعد از حضور نیروهای امنیتی افغانستان، عقب نشینی کرده و تاسیسات شان نیز در اختیار نیروهای امنیتی کشور قرار گرفت.

Author

About Author