هشدار عطامحمد نور به تبدیل شدن شمال افغانستان به سوریه‌ای دیگر

والی بلخ در نشستی با حضور شماری از رهبران جهادی در کابل نسبت به تبدیل شدن شمال افغانستان به سوریه‌ای دیگر، هشدار داده و خواهان توجه جدی دولت در این رابطه شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور امروز (۲۸ثور) در نشستی که برای چهارمین سالیاد محمد رسول محسنی، رئیس پیشین شورای ولایتی بغلان وضعیت فعلی کشور را نگران‌کننده دانست.

به گفته وی، اگر یک مدیر خوب و مقتدر وجود داشته باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند وضعیت افغانستان را بد بسازد.

نور اظهار داشت که دولت هیچ برنامه عملی و کارا برای سرکوبی مخالفین روی دست ندارد و در حال حاضر وضعیت شمال به شدت نگران‌کننده است و هر روز جنگ و خون‌ریزی در آن بیداد می‌کند.

والی بلخ نسبت به تبدیل شدن شمال کشور به سوریه‌ای دیگر هشدار داده و تصریح کرد که شمال در آتش می‌سوزد و معلوم نیست این آتش از کجا شعله‌ور شده و به افغانستان انتقال داده می‌شود.

نور افزود اگر دولت توجه نکند شمال افغانستان به سوریه دوم تبدیل می‌شود و جنگ شیعه و سنی را راه می‌اندازد، و بنام طالب و داعش مردم قربانی خواهند داد.

وی با انتقاد از کارکردهای ناموفق برای تامین امنیت گفت :«ما همیشه از کشته شدن شکایت داریم، چرا تدابیر نمی‌گیریم، ما صف واحد و مخصوص می‌خواهیم.»

نور از تمام اعضای برجسته حزب جمعیت اسلامی خواست تا زیر یک چتر بیایند و بدانند که هیچ‌کس زانوی جمعیت را خم کرده نمی‌تواند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *