هشدار عبدالله به تکرار فاجعه انتخابات ۲۰۱۴

رئیس اجرائیه نسبت به تکرار فاجعه انتخابات سال ۲۰۱۴ در کشور هشدار داده و اظهار داشت که تکرار آن فاجعه دیگر قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله امروز (۲۴سرطان) در برنامه آگاهی ‌دهی عامه در خصوص افزایش مشارکت زنان در انتخابات ریاست‌ جمهوری تاکید کرد که آینده افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بستگی دارد.

وی تاکید کرد «تکرار فاجعۀ انتخابات سال ۲۰۱۴ دیگر برای مردم افغانستان قابل تحمل نیست. خیر، صلاح و سلامت افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری بستگی دارد.»

به گفته عبدالله، راه دیگری به جز برگزاری انتخابات وجود ندارد و حتی آنانی ‌که به انتخابات باورمند نیستند نیز به جز پذیرفتن انتخابات راه دیگری ندارند.

رئیس اجرائیه با اشاره به نقش زنان در انتخابات تاکید کرد «زنان در انتخابات‌ های گذشته نقش‌ شان را به درستی بازی کرده ‌اند. پس باید در این روند ملی در محراق توجه قرار داشته باشند».

وی باورمند است که سهم وزارت امور زنان و ریاست‌ های مربوط آن در آگاهی ‌دهی در مورد انتخابات بسیار مهم است؛ اما این سهم به معنای حمایت از یک نامزد مشخص نیست.

عبدالله تصریح کرد که نباید ریاست امور زنان ولایات در این خصوص سلیقه‌ ای برخورد کند ضمن اینکه هر رئیس حق دارد به نامزد مورد نظر خود رأی بدهد؛ اما هیچ ادارۀ حکومتی حق ندارد به نفع یک نامزد مشخص کمپاین کند.

هشدار داکتر عبدالله در حالی بیان می شود که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ بعد از جنجال های فراوان و رسوایی های انتخاباتی از سوی «جان کری» وزیر امور خارجه وقت امریکا حل و فصل شده و در یک توافق دو جانبه، «حکومت وحدت ملی» ایجاد شد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *